komórka dla niepełnosprawnego

Witam potrzebuję skompletować (tani) zestaw; tel. kom. + klawiatura sms pierwszy pomysł; erikson + klawiaturka do niego tanio, ale przyciski małe i wyswietlacz mało czytelny drugi pomysł; laptop i jakiś telefon problem z softem (stary laptop + nowy soft ???) trzeci pomysł; żeby na nowo Ameryki nie odkrywać; adaptacja klawiatury PC (albo przebudowa) może są jakieś gotowe projekty... ktoś coś takiego robił ... Pozdrawiam Włodek

tutaj kalwaitura musiałaby mieć jeszcze wyświetlacz bo telefon przez kabelek wysle ci co nawyżej całego sms-a, nie umożliwi zaś edycji na jego własnym ekraniku. Ja wskazałbym jednak na opcję z laptopem - przyda się takze jako uniwersalny interfejs do icchychh rzeczy - choćby gg i maili.

Reply to
william

Użytkownik "william" snipped-for-privacy@ma.mnie.pl> napisał w wiadomości news:ci123n$r8k$ snipped-for-privacy@atlantis.news.tpi.pl...

laptop klasy 486 może by starczył ... (kwestia kasy) ? a swoją drogą to żałuję teraz wyrzuconej (dziwnej klawiatury) ta od eryka weszła by praktycznie do środka i na start coś by było ... Włodek

Zobacz to:

o czyms innym, ale moze i to bedzie dobre.

Pozdrawiam

Reply to
TomGl

Użytkownik Włodzimierz Wojtiu|< napisał:

[..]

nic pewnego, probowalem na 486 IBM'a (W95) zainstalowac soft od OT715 to wyswietlil komunikat o braku sprzetowego timer'a i podziekowal za wspolprace

Reply to
AlexY

AlexY napisał(a):

Moze linux z konsola (bo o Xsach nie ma co myslec) pomoze? Jesli jest net, to zupelnie sie da wysylac smsy, ale jesli nawet via tel. to nie jest takie trudne. 2 lata temu moi koledzy zrobili projekt w ktorym mikrokontroler wysylal smsy przez Siemensa (nie dam glowy, ale chyba C35 albo C25). Z pewnoscia znalezli specyfikacje komunikacji w necie. RS-232 wystarczy. Bartek

Reply to
BartMan

T610 + floAt's Mobile Agent 0.10.35

soft pozwala po kablu, irdze, bluetoth'cie pełna obsłyge telefonu, pisanie SMSów, dzwonienie, obsługe książki, uzycie aparatu, nawet symuluje klawiature fona. polecam.

Reply to
VSS

Witam,

Ja aktualnie sie czyms podobnym zajmuje.. tzn mam mikrokontroler i wysylam smsy przez nokie. Niestety protokol nokii jest powalony, lecz jesli nie piszesz w czystym asembelrze to jest kilka gotowych procedur na sieci w C lub podobnym (projekt gnokii M. Wiącka

Lecz po wszystkich moich probach gdybym nie byl skazany na nokie to wzialbym jakiegos np simensa czy inny akceptujacy komendy AT (napewno wiem ze siemensy akceptuja). Podłaczasz przez uarta komorke sterowana komendami at (jak modem zew) klawiaturke podpiac do mikrokontrolera tez nie jest problem (ostatecznie mozna uzyc komputerowej - wysyła już szeregowo) Calos robisz np na AVRze i po sprawie. (atmega162 z 2 uartami ostatnio widzialem w promocyjnej cenie za cos kolo 27 zl...a do tego ma w sobie duuuuzo inego staffu i pamieci od cholery). Podłaczasz duzy wyswietlacz lcd np 40 znakowy

2 linie masz wizualizacje tam gdzie soebi to zamontujesz.

Jak chcesz wiecej info np. o komendach AT to ci moge podeslac namiar na elektronike praktyczna gdzie byl caly opis takiej zabawy wlasnei pod katem wysylania smsow...

pozdro stclaus

Reply to
stclaus

Użytkownik "stclaus" snipped-for-privacy@op.pl napisał w wiadomości news:ci22ek$cn$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

(ciap)

chętnie

moze nie od razu, ale się przyda ja raczej zakładam użycie taniego telefonu ...

Włodek

Programowa obsluga modułów GSm - elektronika praktyczna 8/02 str. 63-71

Co do taniosci poszukaj na rynku wtórnym .. z tego co mi mowiono to simensy wlasnie mialy obsluge przez komendy At moze tutaj ktos konkretnie wie... Czasem tel mozna na aukcji kupic za 50 -70 zl... (ja tak nokie ktora uzywam kupilem)

Jak ja cos znajde to dam znac.. popytam sie tych co mi kiedys o tym wspominali :))

Pozdrawiam

stclaus

Reply to
stclaus

Hej poki co znalazlem siemensa C35i patrzylem na allegro nie jest drogi .. dodatkowo mozesz kupic uszkodzony np bez dzialajacego poprawnie wyswietlacza albo klawiatury. W koncu uzyjesz go jako modem reszte zalatwisz programowo (takze odpytywanie czy nei przyszedl nowy sms)

podrzucam Ci tu strone z ktorej wnioskuje ze ten tel da sie wykorzystac ... koles w pracy pisze jakich uzył komend Hayes'a czyli AT do komunikacji wlasnei z siemensem c35i

mysle ze spokojnie z całościa zamkniesz sie w 100 - a najdrozszy moze byc duzy wyswiewtlacz LCD...

pozdro

stclaus

Reply to
stclaus

Sprawdziłewm u zrodel - siemens c35i napewno daje si eobslugiwac komendami AT.

pozdro stclaus

Reply to
stclaus

Użytkownik "VSS" <news snipped-for-privacy@lasershow.pl napisał w wiadomości news:ci1vgk$370$ snipped-for-privacy@opal.icpnet.pl...

to dla mnie za drogie rozwiazanie, przynajmniej na dziś ...

Przy okazji dzięki wszystkim za wypowiedzi

Włodek :)