Kawałek wieży Sanyo

W pewnej wieży Sanyo jest płytka odtwarzacza CD z własnym zasilaczem. Do niej jest podawane napęcie z trafa z odczepów 15,16,17 przez takie dziwne rzeczy które są nazwane IC901, IC902. Mierzone omomierzem są dosyć symetryczne ale nieliniowe i po ich drugiej stronie już nie ma napięcia z trafa. Oczywiście zasilacz nie działa. Czy ktoś zechciałby powiedzieć co to są za wynalazki? Z pewnością jakieś zabezpieczenia ale jakie dokładniej :) Poniżej fragment schematu:

Jacek Maciejewski

N25 sugeruje jakiś bezpiecznik polimerowy. ZA zrób fotę tych IC

Reply to
Irokez

Dnia Wed, 19 Dec 2018 15:34:49 +0100, Irokez napisał(a):

Nie mam czym :) Obudowa mniej więcej TO92, tyle że dwie nóżki.

Reply to
Jacek Maciejewski

Queequeg

Znaczy że to są bezpieczniki 1A i to uszkodzone skoro nie ma za nimi napięcia...

Reply to
jacek

Więc zwykły bezpiecznik półprzewodnikowy 1A. Jak już kolega wyżej/niżej dataszita podesłał.

Gdzieś masz zwarcie.

Reply to
Irokez

Dnia Wed, 19 Dec 2018 17:11:41 +0100, Irokez napisał(a):

Dzięki wszystkim za pomoc. Kupię, podmienię i się zobaczy :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Dnia Wed, 19 Dec 2018 17:11:41 +0100, Irokez napisał(a):

Dzięki wszystkim za pomoc. Kupię, podmienię i się zobaczy :)

PS. Przyszło mi do głowy zapytać o odwracalność tego zabezpieczenia. Czy kiedy zadziała to już do wymiany czy po ustaniu zwarcia wraca do swojej funkcji?

Reply to
Jacek Maciejewski

Do wymiany Zanim wstawisz nowe, sprawdź miernikiem czy faktycznie masz zwarcie.

Reply to
Irokez

W dniu 2018-12-19 o 18:18, Irokez pisze:

Podepnij w zamian żarówki 24V 21W jeśli zaświecą pełną mocą to musisz znaleźć uszkodzenie zanim nowe bezpieczniki wlutujesz.

Reply to
jacek

Dnia Thu, 20 Dec 2018 18:54:17 +0100, jacek napisał(a):

Raczej 12V 12 W :) Ale obejrzałem sprzęt i wydaje mi się że powodem zbyt dużego poboru prądu było mechaniczne zacięcie w odtwarzaczu CD. Jutro zakładam bezpieczniki i napiszę co było :)

Reply to
Jacek Maciejewski

Zacięcie nie spowoduje tak drastycznej reakcji zasilacza.

Robert

Reply to
Robert Wańkowski

Dnia Thu, 20 Dec 2018 20:00:16 +0100, Robert Wańkowski napisał(a):

Tym niemniej, obadałem płytkę CD i sam odtwarzacz tak dokładnie na ile umiałem i nie znalazłem zwarcia ani przesłanek żeby było jakieś. Więc sprawa jest otwarta a jutro chwila prawdy :) Mam jeszcze hipotezę że te bezpieczniki posypały się ze starości :)

Reply to
Jacek Maciejewski

[...]

PS. Niespodzianka :) Jest walnięty jeden LA6510. Po kilku sek. włączenia jest tak gorący że zaczyna śmierdzieć. W istocie tak go znalazłem, na czuja i macajewa :) Nic to, kupi się i wymieni i ciekawe jaki ciąg dalszy.

Reply to
Jacek Maciejewski