jaki UPS 12V 80W?

Witam, Poszukuje UPSa na 12V 80W o dobrej sprawnosci ... spotkal ktos cos podobnego?

pzdr

Reply to
gomader

Uzytkownik "gomader" snipped-for-privacy@gmail.com napisal w wiadomosci news:in7g34$du0$ snipped-for-privacy@news.vectranet.pl...

Tak, szukaj pod nazwa zasilacz buforowy przykladowo Cameleon merawexu. K.

Reply to
Krzysztof

On Sat, 02 Apr 2011 17:41:26 +0200, gomader napisał:

Akmulator, 2 diody shotkiego na 10A i układ ładowania akmulatora.

Reply to
Verox

jak taki madry jestes, dlaczego nie rozpoczniesz produkcji? ja ostatnio zaplacilem 90zl za 30W ale potrzebuje mocniejszy

poprosze gotowce ...

Reply to
gomader

Ale nie podajesz żadnych szczegółów. Podobnie jak kolega, ja bym zbudował układ z gotowych klocków, przy czym dałbym dwa zasilacze.

Rozumiem, że układ _zasilany_ z 230V, z wyjściem ok. 12V. Oto jak zrobić UPS typu on-line:

  1. Bierzemy zasilacz 15V 100W. On będzie naszym głównym źródłem, kiedy będzie prąd w sieci.
  2. Bierzemy ładowarkę do akumulatora 12V - może być automat, półautomat, manualna, buforowa albo inteligentna, wedle smaku, byleby jej wyjście nie osiągało 15V. Z tego powodu ładowarki impulsowe odpadają i za bardzo sieją zakłóceniami.
  3. Podłączamy ładowarkę do akumulatora.
  4. Minus akumulatora łączymy bezpośrednio z minusem zasilacza.
  5. Plus akumulatora łączymy z diodą Schottky'ego, plus zasilacza z drugą diodą Schottky'ego. Wyjścia diod łączymy razem. To jest nasze wyjście plusowe.

I już. Kiedy jest 230V, układ zasila zasilacz 15V, ponieważ jego napięcie jest większe niż gałęzi z akumulatorem. Kiedy zabraknie 230V, układ płynnie przechodzi na akumulator.

Można by dobudować jeszcze jedno zabezpieczenie - w razie jakby 230V było, ale padł zasilacz, żeby odłączać ładowarkę, bo inaczej ona zacznie zasilać układ i mogła by się zarżnąć, jeśli by miała nie wytrzymać 14V 8A.

Reply to
Tomasz Wójtowicz

12V ale jakie napiecie stale czy przemienne??? Ja stale, to po co, skoro mozna wziac i wykorzystac zasilacz buforowy !!!! 80W : 12V = 6,66666A

to z akumulator 12V niewiele!! Wiec w czym problem?

Reply to
adresss

Uzytkownik snipped-for-privacy@poczta.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Typowy 12V/7,2Ah wystarczy.

Marek

Reply to
4CX250

W dniu 2011-04-02 21:50, 4CX250 pisze:

Przez ładowarkę impulsową rozumiem ładowarkę, która akumulator 12V ładuje impulsami napięcia np. 50V, o współczynniku wypełnienia tak dobranym, żeby prąd skuteczny nie przekroczył wartości właściwej dla takiego akumulatora. (Czyli pojemność/10)

Zwolennicy takiego rozwiązania twierdzą, że katowanie akumulatora impulsami dużego prądu i napięcia usuwa zanieczyszczenia z płyt akumulatora.

Z kolei przeciwnicy twierdzą, że od takiego ładowania płyty drgają i coś tam się uszkadza, a akumulator należy ładować prądem gładkim jak pupa niemowlęcia.

Natomiast ja twierdzę, że z całą pewnością nie można takiej ładowarki podłączać w samochodzie, żeby naładować akumulator, bo popali całą elektronikę gdy przyjdzie impuls 50V. Z tego samego powodu nie można takiej ładowarki stosować w rozpatrywanym przez nas układzie.

Źle mnie zrozumiałeś. "nie wyższe niż 15V" oznacza np.

0, 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 14.99999 V chodziło mi tylko o to, żeby ładowarka w szczycie nie przekroczyła 15V, bo przejmie na siebie obciążenie głównego zasilacza. Natomiast _ile_ _dokładnie_ ma wynosić napięcie na ładowarce, to ja nie wnikam. Zalecałbym kupienie ładowarki "inteligentnej", która sama zmierzy napięcie na akumulatorze i automatycznie wybierze właściwą wartość prądu, a jak osiągnie 13.8V, to się wyłączy.

OK

Reply to
Tomasz Wójtowicz

W dniu 2011-04-02 21:52, 4CX250 pisze:

A montując "dieslowski" akumulator 12V/140Ah mamy 20 godzin nieprzerwanej zabawy :-D

Na własne potrzeby mam wykonanych kilkanaście takich.

Napisałem Ci co masz zrobić, mam jeszcze polutować i przywieźć? Zresztą ktoś niżej napisał Ci krok po kroku co trzeba zrobić.

Reply to
Verox

napiecie oczywiscie stale 12V, tylko gdzie dostane taki zasilacz, wszystkie jakie spotkalem zasilacze buforowe maja okolo 30W, ja potrzebuje okolo 80W ...

Reply to
gomader

nie, uklad jest zasilany DC 12V i na wyjsciu rowniez ma byc ~ 12V / 80W

Reply to
gomader

Dnia 02-04-2011 o 17:41:26 gomader snipped-for-privacy@gmail.com napisał(a):

Wybierz cos sobie:

klaudiusz

korekta, oczywiscie moze byc z 230V, ale myslalem ze najprosciej bedzie uzyc dwoch zasilaczy:

1) 230V AC -> 12V (80W)DC 2) 230V AC -> 15-17V (malej mocy) DC

A) napiecie 230V AC dostopne - wtedy napiecie na wyjsciu pochodzi z zasilacza 1) a zasilacz 2) uzywany jest do ladowania aku lub jego podtrzymywania

B) brak napiecia 230V, wtedy zasilacze 1) 2) sa odlaczane a napiecie na wyjsciue pochodzi bezposrednio z aku

wiecie jak cos takiego mozna byloby zrealizowac? chcialbym jakis gotowy schemat ...

Reply to
gomader

obudowa mi jest zbedna, potrzebuje samej plytki

Reply to
gomader

cos takiego byloby dobre, ale jak te diody maja byc podlaczone

+12V aku ------|>------+------<|------+ 15V DC zasilacz

czy diody maja byc polaczone wtedy sposob? ale jak napiecia nie bedzie to czy napiecie z ladowarki znaczy prad z ladowarki nie bedzie sie sumowal z pradem zasilacza?

chyba nie wolna podlaczac dwoch zrodel napiecia rownolegle?

Reply to
gomader

moze warto wstawic przekaznik miedzy +12V aku a dioda?

Reply to
gomader