ispprog i fuse bit

Witam,

Mam pytanie: czy jesli w ispprogu (autorstwa A. Dybkowskiego) zaznaczony jest check-box (zaptaszkowany) to fuse bit jest programmed czy unprogrammed?

Reply to
Filip Ozimek

Ale wolę nie ryzykować zablokowanego atmela :)

Reply to
Filip Ozimek

Zaptaszkowany = 1. Niezaptaszkowany = 0. Koło każdego fusebajtu jest wyświetlana jego wartość w hex i ją można sprawdzić dla 100% pewności.

BTW: Dla wygody ISP Programmer wyświetla _zanegowany_ stan lockbitów (poprzedzając je znakami '/') - fizycznie patrząc ze skasowanego scalaka są odczytywane same jedynki ale odpowiada to niezałożonym lockbitom czyli brakowi "ptaszków".

BTW2: Czy udało się już komuś zaprogramować AT91CAN128 przy pomocy najnowszego ISP Programmer'a? Nie mam tej kostki a jej obsługę pisałem tylko na podstawie atmelowego PDFa.

Reply to
Adam Dybkowski

[...]

Coś kręcisz :-)

Reply to
Zbych

Adam Dybkowski napisał :

Hmm... Można też nadać tym checkbox-om styl "BS_PUSHLIKE" i wciśnięty będzie oznaczał zaprogramowany (wyzerowany dany bit), abstrahując od dodatkowych (dez)informacji dla użytkownika typu "zanegowany".

Reply to
Daniel Dawid <Light'I> Majewski

Adam Dybkowski napisał(a):

Ptanie tak przy okazji - czy byłoby kłopotliwe dołożenie możliwości programowania MEGA640?

Reply to
badworm

Jezeli masz taka potrzebe - to nie ma problemu. Ale nie narzekam na nadmiar wolnego czasu wiec sam wez PDFa do reki, do drugiej dokumentacje do juz obslugiwanego procka (np. ATmega128) i porownaj opisy programowania szeregowego. To skroci znaczaco wypuszczenie nowej wersji softu. Potrzebuje tylko informacji, czy nie zrobili czegos niestandardowo (kody rozkazow, dane, oczekiwanie na gotowosc po zapisie) wraz z lista fusebitow i lockbitow.

BTW: Ta ATmega640 juz jest w sprzedazy?

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Dzięki za informacje. W razie czego odezwę się na priva.

Pytanie zadałem w imieniu kolegi - chciał wykorzystać tego procka w projekcie uczelnianym dlatego, że posiada 4 porty RS. Ale przestrzegałem go, że mogą być problemy z jego zakupem - może uda się za pośrednictwem uczelni i dystrybutora ściągnąć sample od Atmela a jak nie to pozostanie zmiana procka na dwa z dwoma RS-ami i spięcie ich np. magistralą SPI.

Reply to
badworm

A moze po prostu zastosowac procek wystarczajacy (jezeli chodzi o inne mozliwosci, np. rozmiar pamieci) do tego projektu, np. ATmega32 i dorzucic na zewnatrz uklad 4xUART? Texas Instruments robi wieloportowe odpowiedniki 16C550, inne firmy takze. Kiedys obslugiwalem OCTART Philipsa (Octal UART czyli 8-portowy) i dzialalo. :-) Nie polecam natomiast UARTow podpinanych po magistrali SPI (Maxim kiedys popelnil takiego).

Reply to
Adam Dybkowski

Adam Dybkowski napisał(a):

Prawdopodobnie jednak stanie na dwóch Megach 162 spiętych po SPI. Nie wiem jak z dostępnością tych układów UART - tutaj w grę wchodzą dosłownie pojedyncze egzemplarze. A Mega 162 będzie miała wystarczające pozostałe zasoby do realizowanego zadania - całość będzie się sprowadzać do obierania danych z trzech UART-ów(ze stosunkowo niewielką prędkością) i pakowania całości w czwarty UARTa także odbierania danych z czwartego i rozdzielania na trzy pozostałe.

Reply to
badworm