halogen zamienic na diodę?

Witam Mam problem z lampą ktora uzywa halogenu 12v 5W (MR11)i ktora jest niedostepna w zadnym sklepie w moim miescie(jakies badziewie RFN-owskie) tak jak goła dioda ma dwie nóżki czy można ja zastapic.Jkaie parametry powinna mieć?Czy da mocne swiatło (ona musi podświetlac światłowody)Wsadziłem halogen 20W i lekko sie stopiła obuowa stad tez moje pytania. Pozdrawiam

Reply to
rubin

Zeby uzyskac taka jasnosc swiecenia jak zarowka o ktorej piszesz musial bys uzyc kilkadziesieciu najasniejszych diod. Byly by problemy z wprowadzeniem swiatla z tylu diod do swiatlowodu.

Pozdrawiam abrakadabra

Reply to
abrakadabra

starczy chyba jeden Luxeon, ale nie wiem, czy to warto. Trzeba dodać prostownik i opór szeregowy. To może wybrać się z tego badziewnego miasta RFNowskiego do jakiegoś innego? W każdym razie ja nie mam kłopotów z dostaniem halogenów 5W/12V. U mojej mamy w domu wiszą 2 żyrandole z takimi lampkami w liczbie 40 sztuk i średnio co 2-3 tygodnie jest jedna do wymiany. Kupuję w paczkach po 10 za grosze (twu, centy).

Waldek

Reply to
Waldemar Krzok

bez klopotu kupisz napewno 10W a to powinno byc chlodniejsze niz 20W - przerobka na diody bylaby klopotliwa (glownie mechanicznie)

Reply to
PAndy

5W to jeden Luxeon :-)

Albo na odwrot - latwiej wprowadzic niz z zarowki. Szczegolnie ze mowa o wielu swiatlowodach.