Gniazdo siłowe natynkowe żeńskie 5P

[...]

Jak piekarnik na osobnej fazie, to wlaczenie wszytkiego zmniejszy prad w neutralnym.

Raczej nie wspolnym. Nie po to mamy standard z roznicówka, aby go teraz olewac. Zreszta jak sam piszesz - 5 drutow. 3f+N+PE.

J.F

I pozarow jak na razie nie bylo.

Podejrzewam, ze producenci plyt zadbali o mozliwie czysty przebieg - chyba zreszta normy ich zmuszaja ..

J.F

W dniu .09.2021 o 11:15 J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> pisze:

Jak masz 5 drutów i na tym masz 2f do płyty + 1f do piekarnika to masz wspólny N+PE i nie masz osobnej róznicówki do płyty i piekarnika. Chyba zresztą wcale jej tam nie musi być (różnicówki) - to są osprzęty zazwyczaj podłączane bezpośrednio do puszki, bez gniazd.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

A przy urządzeniach 3F do zastosowania "domowego" spotkałeś się żeby przełącznik L-0-P bywał przydatny?

Reply to
Mateusz Bogusz
2021-09-26 o 12:49 +0200, Tomasz Gorbaczuk napisał:

Różnicówka ma się wyzwolić w razie zetknięcia się potencjału sieci z obudową kuchenki. Czy kuchenka podpięta jest przez gniazdko czy nie niczego nie zmienia w tym kontekście. Chyba, że kuchenka jest w II klasie... są takie?

Mateusz

Reply to
Mateusz Viste

W dniu .09.2021 o 16:44 Mateusz Bogusz snipped-for-privacy@o2.pl pisze:

W rozdrabniarce do drewna, ale to nie moja a kumpla.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

W dniu .09.2021 o 17:24 Mateusz Viste snipped-for-privacy@xyz.invalid pisze:

W tym nowym bloku nie było na tych obowdach osobnych róznicówek. Przeczytałem później na forum elektryków, że to powszechna praktyka w przypadku obwodów bez gniazd. Całe mieszkanie ma na wejściu róznicówke

100mA i kilka róznicówek 30mA.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

Hm, 3 fazy to trzy druty. N na czwartym drucie. A co na piatym, ze Ci brakuje kabla do PE ?

A to ma jakies znaczenie, ze podlaczane bezpozrednio?

Nie wiem, co tam przepisy mowia, ale na moj gust ... w sprzecie narazonym na zalanie roznicowka sie przyda. A podlaczyc metalową obudowe pod N ... przez ktory 16 czy 32A plynie .. moze i bezpieczne, ale nieprzyjemne kolo zlewu kuchennego.

J.F

W dniu .09.2021 o 09:37 J.F <jfox snipped-for-privacy@poczta.onet.pl> pisze:

Skup się, nie masz tam obwodu 3f a dwa obwody:

  1. 2 fazy - czyli 4 druty: L1 + L2 + N + PE
  2. 1 faza - czyli 3 druty: L1 + N + PE

Aby podłaczyć prawidłowo płytę i piekarnik musisz mieć 7 drutów a nie pięć (bo w rozdzielni masz dwa osobne zabezpieczenia. Są tam dwi eski: 2P B16 dla indukcji i 1P B16 dla piekarnika. Robienie tych dwóch obwodów na pięciu drutach to "druciarstwo" - ale chyba zgodne z przepisami skoro przechodzi odbiory.

TG

Reply to
Tomasz Gorbaczuk

Z urzadzen wychodzi istotnie 7. Na scianie wystarcza juz 5.

Ale bezpieczniki sa na fazach jedynie.

Niekoniecznie - "a tu mamy puszke 3f 3*16A, z kablem 5*2.5mm2, do podlaczenia kuchenki elektrycznej". I czemu mieliby tego nie odebrac? A potem przychodzi wlasciciel z dwoma gratami :-)

J.F

W dniu 2021-09-24 o 22:11, t-1 pisze:

W tej rozdzielni są tylko 2 rodzaje gniazd siłowych, obecnie obowiązujące. I każde urządzenie powinno być zaopatrzone w taki wtyk.

Gorzej jak masz własne urządzenie i jeździsz na usługi. Mój tynkarz miał w swoim kuferku wtyki "obowiązujące", wtyki 4p 16/32, miał nawet stare 16A i 32A wtyczki ze stykami o przekroju prostokątnym. Jak jedzie na zlecenie, to nie wie co zastanie na miejscu. Przeróżniaste gniazda już widział i woli być przygotowany na każdą ewentualność. Kilka minut, odpowiednia wtyczka założona i można zabierać się do roboty :)

Reply to
viktorius

W dniu 9/27/2021 o 11:56 AM, viktorius pisze:

U mnie jak przyjechał fachowiec to miał gniazdo 5p 32A i do tego pół metrowe adaptery z wszystkimi rodzajami wtyczek. Wybierał odpowiednią, wpinał i po wszystkim...

Reply to
Rutkowski, Jacek

W dniu 2021-09-27 o 23:12, Rutkowski, Jacek pisze:

I musiał nakupować wtyczek męskich, żeńskich każdego typu, kilka metrów kabla itp. Kilka godzin stracone na połączenie wszystkiego. Kilka dodatkowych kilogramów do przenoszenia w torbie na przydasie. Ten mój raz na jakiś czas zdemontuje wtyczkę i zarobi inną. Bo i tak 90% przypadków to 5p 16A w zupełności wystarcza.

Każdemu wg potrzeb :)

Reply to
viktorius

W dniu 9/28/2021 o 9:24 AM, viktorius pisze:

Nie nosił a woził i do maszyny do miksokreta to było.

Reply to
Rutkowski, Jacek

W wtorek, 28.09.2021 o 09:24, viktorius napisał:

A po co druciarzowi demontowanie wtyczki, gdy może obyć się bez wtyczki? Wystarczy, że zarobi ładnie w kablu 5 pięć końcówek, zaostrzy pięć patyczków i już będzie w stanie podpiąć się ze swoim ustrojstwem do każdego gniazda.

Reply to
Collie

W dniu 2021-09-28 o 18:56, Collie pisze:

I weź włóż okrągłe w nożowe...

Reply to
viktorius

W środę, 29.09.2021 o 08:41, viktorius napisał:

Kombynerkamy ściskamy...

Reply to
Collie

W piątek, 24.09.2021 o 19:41, Tomasz Gorbaczuk napisał:

Wszystkie trójfazowe - począwszy od 250 A spawarki transformatorowej, po enerdowskiego potwora, pilarkę ręczną (!) z 300 mm tarczą (spokojnie wchodzi i fi 350), plus co większe jednofazowe a żrące. Nie po to mi budownik zamontował baterie gniazd 32 A w warsztacie i garażu zewnętrznym, bym teraz kombinował z innymi gniazdami, albo drutował wtyczki 16 A. Już nie mówiąc o jednofazowej krajzedze 2800 W, która fabrycznie wyposażona była w pokojową wtyczkę i po włączeniu siadał

16 amperowy bezpiecznik. Mam też przedłużacz z gniazdem 32 A, żebym mógł wspomnianą SEW-H300A-DDR pobawić się na dworze.
Reply to
Collie

W dniu 2021-09-29 o 08:41, viktorius pisze:

Nic na siłę. Tylko młotkiem.

Reply to
t-1