gdzie jest blad w rozumowaniu

Dnia Fri, 2 Dec 2005 21:43:12 +0100, na pl.misc.elektronika napisałeś(aś):

fakt :) dzieki :) juz sie balem :P

tak tak :P Pisze o pierwotnym :) tj. przez 22 Watowa zarowke plynie prac 0,1A

ano :) a mozeby nawinac ze dwa,trzy zwoje jesli to mozliwe ? instalacja jest jeszcze "nie polozona". Bedzie w lecie.

jak rozumiem: obciazenie przy ktorym byly wyznaczane parametry "tabelkowe" przesuwajac sie w "lewo" i "prawo" od znamionowego charakterystyka nie koniecznie musi byc liniowa, inaczej mowiac nie da sie precyzyjnie okreslic parametrow - swoja role zaczynaja rozne inne zjawiska

ok ... przekladnik pracuje dobrze do czasu kiedy jest obciazony :)

:D

ok, rozumiem :-)

chyba ze tak :)))) jakos dziwnie wydaje mi sie ze sygnal na 100m skretki UTP moze nieco odbiegac od "stabilnosci" .... nie sadzisz jednak ? hmmm ...

:D

tak malo jakos :P

skoro tak mowisz :)

Dzieki jeszcze raz !

Reply to
xhk

Nie ma potrzeby.

Widać to nawet w tabelce - przy 2 kom już się mocno rozjeżdża.

Dokładniej: przekładnik nieobciążony jest bardzo niebezpieczny.

[...]

Ale co Cię obchodzi stabilność? Ty chcesz wykryć istnienie sygnału 50 Hz - przesłuchy Ci nie grożą.

[...]

Policz moc sygnału mikrofonu o impedancji wyjściowej 200 om przy 1 mV na wyjściu...

A tak apropos - on ma stosunek zwojow 1:1000, czy czy efektywna przekladnie 1:1000 przy 100 ohm.

Eee - taki maly chyba nie. Troche pokopie :-)

Dnia Sat, 3 Dec 2005 00:57:58 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

mysle ze warto :-) zwiekszy to napiecie na wyjsciu :) jestem w biegu i nie mam sie jak dobrze zastanaowic stad pytanie na ile zmniejszy napiecie na zarowce ...

2kOhm obciazenie bedzie widziane jako 4 miliOhm? hmm ...

Btw. mozeby wziac 5A mperowy przekladnik ? ma 1,43 a nie 1,1 przekladnie :) hmmm ?

a jesli kable beda prowadzone na duza odleglosc (przez caly dom) i w tych samych korytkach co sieciowe ? hmmm ...

Reply to
xhk

Jasne - tylko ten przekładnik ma być do czegoś podłączony - nieprawdaż? Nie dość, że może sam się poprzebijać, to jeszcze wyindukowane napięcie może nieźle narozrabiać dalej.

Dnia Sat, 3 Dec 2005 12:13:02 +0100, Piotr Gałka napisał(a):

tak, ale zyskam na wielkosci napiecia na obciazeniu ...

tylko ze zmniejsze zaklocenia przez "wyeksponowanie" uzytecznej mocy sygnalu ...

tylko czy aby przez przekladnik na nominalny prad 5A moze plynac 15A (obc.

3,5kWat)?

tylko ze sygnal z czujnika ma te dokladnie sama czestotliwosc co sygnal z sieci energetycznej, nie wiem tylko czy w fazie czy nie, obawiam sie ze moga byc w fazie :(

no i tutaj kiszka. Jesli tak - to moge rozwiazanie znalec 3 przewodowe - duuuzo prostsze :P np.zasilanie pociagniete 2 przewodami do ukladu (Vcc i sygnal) i 3 wspolny w calym domu - masa.

a nawet gdyby kazdy czujnik mial osobna pare przewodow... to czy mozna lutowac kable , tzn skladac z mniejszych ?

:(

hmm, sygnal o napieciu ponizej 1V, na odleglosci powiedzmy 100m, w fazie z napieciem sieciowym ... moze sie okazac ze centrala bedzie wykrywala sygnal ktory nie byl wygenerowany przez czujnik ... nie sadzicie ?

filtr tak :-) ale te napiecia sa na prawde b.male ... ciezko wstawic jakikolwiek filtr ...

sygnal jest roznicowy ? tzn ? myslisz ze w przeciwfazie do sieciowego ?

tego nie rozumiem ...

izolowany ? z jednej jest czujnik z drugiej centrala (wzmacniacz/komparator na wejsciu)

ano, wlasnie szczegolnie przy tak malych napieciach zaklocenia moga sie sumowac z sygnalem ...

cos mi sie obilo o uszy ... to sa te "koraliki" na kablu ?

hmm, w jakim celu ?

Reply to
xhk

Mam. Skoro tak, to jak dobrali "nominalny rezystor" ? Najwiekszy przy ktorym wyniki sa jeszcze w miare dokladne ?

A propos .. to chyba nadaje nowy wymiar naszej dyskusji o nawijaniu toroidow :-)

Ale automatycznie to byc moze kazdy jest jednak sprawdzany ..

Mala moc. gole bramki mos poprzepala, zabezpieczonych juz nie powinno :-)

Dnia Sat, 03 Dec 2005 17:54:01 +0100, J.F. napisał(a):

o jakim rodzaju zabezpieczenia mowisz ?

Reply to
xhk

dziekuje wszystkim za pomoc :-)