Elektronika w przykładach

Cześć

Czy zna ktoś z Was jakiś pl serwis internetowy w którym można by znaleźć kurs elektroniki ale w przykładach? Dotarłem do paru stron - niestety nie mają one wielkiej wartości dla osoby zupełnie początkującej. Sprawiają takie wrażenie jak by ich autorzy napisali po prostu to co udało im się wynieść z wykładów - nie dołączają żadnych przykładów wykorzystania teorii w praktyce... IMHO najłatwiej było by się nauczyć elektroniki właśnie na przykładach. Począwszy od budowania totalnie elementarnych układów demonstrują- cych działanie poszczególnych elementów po bardziej złożone konstru- kcje... Jeśli nie znacie żadnej takiej strony to może znacie jakąś książkę [byle tanią :( ] albo sami macie jakieś materiały które możecie udostępnić?

Z góry THX

Reply to
OM

jak bardzo jesteś zainteresowany to mogę ci puścić skana z takiej książki którą dostałem od ojca jak miałem jakieś 12 lat

dla osób początkujących jest jak najbardziej - ja od niej i takiej walizki co się nazywała Mez Elektronik zaczołem moją przygodę z prądem

jest to 200 stron prostych układów od typu jak włączyć i wyłączyć tranzystor przez włączniki zmierzchowe i dźwiękowe do prostych układów radiowych i logicznych z opisem (łamaną polszczyzną) ale da się zrozumieć - wynalazek to czeski i naprawdę się cieszyłem z tego prezentu

no chyba że uda ci się znaleźć coś takiego (to cała pierwsza strona):

"... mez elektronik 02

200 podstawowych połączeń elektrotechnicznych

telefony odbiorniki radiowe stabilizatory przyrządy pomiarowe urządzenia alarmowe inny sprzęt elektroniczny powszechnego użytku

producent ZSE koncern PRAHA MEZ Frenstat k.p.

..."

ja sam z tego korzystam do dziś wychodząc z założenia po co wymyślać to co zostało wymyślone i sprawdzone - jedyną wadą jest brak niektórych symboli i opisów elementów - ale większość da się przeżyć.

wesołych świąt

wal na boleslaw snipped-for-privacy@poczta.onet.pl

Cześć

Jak byś mógł zeskanować chociaż kilka stron z paroma układami do zrobienia (zaczynając od elementarnych) - był bym baaaaaaardzo wdzięczny!

Reply to
OM

hej, a podesłał byś mi także? mój mail: snipped-for-privacy@interia.pl

Reply to
spec

| ja sam z tego korzystam do dziś wychodząc z założenia po co wymyślać to co | zostało wymyślone i sprawdzone - jedyną wadą jest brak niektórych symboli i | opisów elementów - ale większość da się przeżyć.

snipped-for-privacy@chello.pl

Reply to
Patryk)Non

chopaki postaram się wrzucić to na FTP .. niedługo asie odezwę