Elektroniczne sterowanie silinika pradu stalego

Witam,

Temat pewnie tak znany jak historia elektrotechniki.

Czy ktos ma gotowy uklad do sterowania obrotami/moca silnika pradu stalego (szeregowy, rownologly, szeregowo/rownolegly) o mocy 500-700 W 12-24 V za pomoca turystorow lub tranzystorow o duzej sprawnosci?

Przegladalem sobie rozne opisy w internecie ale wiekszosc praktycznych zastosowawan to oporniki rozruchowe, kilku stopopniowe regulacje polegajace na zmianie polaczen za pomoca przekaznikow stosowane w pociagach, tramwajach i trolejbusach. W gazetach lubelskich co raz sie pisze o nowych modelach trolejbusach "w pelni elektronicznych", a przekazniki jak stukaly tak stukaja...

Wiec ja juz nie wiem. Mozna sterowac silnikami elektycznymi czy nie? :)

Pozdrawiam, ml

Reply to
Marcin Laszewski
Leszek Wieczorek

Dnia Thu, 8 Apr 2004 14:30:54 +0200, Leszek Wieczorek snipped-for-privacy@xl.wp.pl> napisał:

gdzie można kupić silniki prądu stałego o mocy 500W napięcie dowolne powyżej 24V. czy produkuje sie silniki bezszczotkowe na taką moc?

Reply to
Przemek Kuchta
Reply to
Leszek Wieczorek