Drut nawojowy Cu i Alu

Jarosław Sokołowski pisze:

Chyba że elektryka w Airbusie robiona drutem nawojowym.

Reply to
PeJot

Pan J.F. napisał:

Ciekawe jak w tym Hamburgu czy gdzie tam odróżniają drut nawojowy z miedzi od aluminiowego.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Użytkownik PeJot napisał:

Do czernienia stali (oksyda ługowa) używa się mieszaniny wodorotlenku sodu, azotanu sodu lub potasu i azotynu sodu. A najlepsze technologie oksydowania przewidują stosowanie trzech kąpieli o różnych stężeniach i różnych temperaturach pracy.

Reply to
"Dariusz K. Ładziak"

Pan j.r. napisał:

Ale ten miał być z demontażu.

Reply to
Jarosław Sokołowski

Artur(m) pisze:

Zewnętrznie kolor izolacji jest identyczny jak na drucie miedzianym.

Reply to
PeJot

Pan PeJot napisał:

Ale jak mu się przydzwoni młotkiem, to już widać.

Aluminiowego drutu w emalii też nie widziałem, ale teraz mi się przypomniało, że spotkałem się z drutem oporowym w emalii. Jeśli nie był obdarty ze skóry, to też można go było wizualnie pomylić z miedzianym. Jednak był twardszy i bardziej sprężysty. Z aluminium powinno być podobnie.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski