Do symulantów pytanie

Witam Na ten prowokacyjny temat zadałem pytanie na grupie AVT. Minęło kilka dni i nic. Cytuję swoje słowa (trochę zmienione) na tej grupie: """"" Temat postu dosyć prowokacyjny, ale chodzi o symulację w Protelu 99SE. Otóż Protel w swoich *.lib nie zawiera tak popularnej i taniej diody jak np. BAT85(szczotka). Utworzyłem bibliotekę tej diody tzn.*.sch, *.mdl, a nawet

*.ckt. To wszystko na podstawie danych ze strony Philips'a BAT85.mdl. Jednak na końcu każdej symulacji mam: "Warning: breakdown current increased to 0.000294662 to resolve incompatability with specified saturation current". Warning to drobiazg. Do symulacji muszę drobiazgowo dobrać "Step(stop) time" i to przy każdej zmianie jakiegoś(wartości) elementu w układzie. Dobór "stepa" zajmuje b. duuuużo czasu. Jeżeli "Step(stop) time" nie jest dobrany pojawia mi się komunikat "Analysis abortet: Step time too small". Czyniłem różne cuda w ustawieniach("Setup" >"Advanced"). Natomiast jeśli do symulacji użyję diody z biblioteki Protela np. 1N5928 (dużo odległej od BAT85 pod względem parametrów) nigdy nie pojawił się żaden z powyższych komunikatów. Gdzie popełniam błąd. Strawiłem nad tym mnóstwo czasu. Może ktoś rozpracował taki problem. Byłbym dżwięczny za jakiekolwiek sugestie. """"""" Może ktoś..... coś......
Reply to
Zbigniew Jachimowicz

A próbowałeś podmienić dane w oryginalnej bibliotece na dane katalogowe czy tworzyłeś bibliotekę od nowa ? może to cos pomoże

Reply to
STACHUrka