do kogoś z polibudy: czym się różni przewód od kabla?

Użytkownik "TomaszB" snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał w wiadomości news:fc5ue7$af4$ snipped-for-privacy@inews.gazeta.pl...

Prawie jak w dowcipie: "Czym się różni wróbelek?" Tym, że ma jedną nóżkę bardziej. albo "Czym się różni gołąb od zwłaszczy?" Gołąb siada na dachu, a zwłaszcza na parapecie.

Reply to
lwh

witam,

To ja jako czlowiek z PW powiem tak, ze uczulano mnie, iz:

- przewod to drut (jedno/wielozylowy) umieszczony w izolacji (jak nazwa wskazuje przewod przewodzi:)

- kabel to kilka przewodow umieszczonych we wspolnej izolacji

pozdrawiam Janusz

Reply to
Janusz U.

Pan J.F napisał:

I jeszcze mają "cord". Właśnie na określenie tych wszystkich naszych kabli do łączenie jednego z drugim, na przykład komputera ze ścianą. Zresztą u nas też kiedyś mówiło się "sznur" [do żelazka], ale ten termin ostatnio jakoś zanika.

Jarek

Reply to
Jarosław Sokołowski

A przewody napowietrzne bez izolacji ?

Reply to
William

William napisał(a):

zwłaszcza że najczęściej nie są z miedzi :-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Janusz U. denied rebel lies:

A kabel kabluje? (;)

Reply to
MoonWolf

...acha i dodam, że moją "definicję" kabla pamiętam z wykładu z prof. H.Markiewiczem, czyli polskiego guru od instalacji elektrycznych ;) Pzdr.

Reply to
PawelM

hamed snipped-for-privacy@yahoo.fr pisze:

W uproszczeniu: przewód to określona ilość miedzi w izolacji o określonej wartości napięcia które wytrzyma

Kabel to urządzenie elektroenergetyczne służące do przesyłania energii elektrycznej. Kabel, jak każde urządzenie podłączane do sieci elektrycznej ma swoje dane znamionowe np. napięcie, pojemność itd.

Tak to kiedyś tłumaczył wykładowca na PB. W zasadzie na odpowiedz na pytanie "czym się różni przewód od kabla?" powinna być "Kabel to urządzenie, a przewód nie"

Pozdrawiam TomaszB

Reply to
TomaszB

Użytkownik "William" snipped-for-privacy@ma.mnie.pl> napisał w wiadomości news:fc61bt$2vug$ snipped-for-privacy@news2.ipartners.pl...

Izolacją jest powietrze... i to przyprawiło mnie o ból głowy

lecz

pomyślałem "ważne jak mówi brygadzista lub kierownik budowy"

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

to na mocy dwóch powyższych stwierdzeń przewodem jest coś z miedzi otoczone powietrzem, między innymi blacha miedziana na dachu :-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl>

napisał w wiadomości news:fc673g$f5$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

:-) jest szansa, że do wyborów ustalimy; "co to jest kabel?"

;-)

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Jak przywali piorun to jest :-)

Jak sie postawi antene KF to tez :-)

J.F. napisał(a):

ale to jest przewód czy kabel w kształcie dachu? Konstrukcja wzmocniona i z definicji ma to być szczelne więc chyba raczej kabel :-) tyle że nie przeznaczone do układania w ziemi, hmmm no to dalej nie wiadomo.

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Masz racje - izolowany powietrzem, to moze byc kabel.

Jeden przewodnik, wiec podpada pod obie definicje :-)

Ale elektryka trzeba do odbioru :-)

j.

Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" < snipped-for-privacy@tespol.com.pl> napisał w wiadomości news:fc69jp$22q$ snipped-for-privacy@news.dialog.net.pl...

Są (blachy dachowe) układane w powietrzu, na podporach..., czyli kabel, inaczej OZI :-( Dochodzimy do absurdu. Kto doda co głupszego? Prawnicy powinni się wziąć za rozdrabnianie definicji na litery i przecinki. Politycy też by mieli okazję do popisu :-) Ach te skojarzenia...

Reply to
lwh

Użytkownik "lwh" snipped-for-privacy@vp.pl napisał w wiadomości news:fc6b6l$squ$ snipped-for-privacy@news.onet.pl...

Ja

ale moze nie tak bardzo głupszego, przypomniałomi sie ze starszej literatury okreslenie; "przewód kabelkowy"

Włodek

Reply to
Włodzimierz Wojtiuk

Włodzimierz Wojtiuk napisał(a): [ciap] > ale moze nie tak bardzo głupszego, przypomniałomi sie ze starszej literatury

o to to. Pisałem o tym w jednym z postów wyżej. W technikum na przedmiocie bodaj "aparaty i urządzenia elektryczne" uczyli że są przewody, kable i przewody kabelkowe. Ale nauczyciel od tego przedmiotu prowadził szkolne koło ZSMP więc chyba do końca nie był szczery :-)

Andrzej Kamieniecki

Reply to
Andrzej Kamieniecki

Użytkownik "Włodzimierz Wojtiuk" snipped-for-privacy@wp.pl napisał w wiadomości news:fc6c6f$guh$ snipped-for-privacy@nemesis.news.tpi.pl...

Wiem. Takie masełko maślane a może margarynka , skoro nie widać różnicy, że ktoś ukradł, kogoś okradli, ale jest zamieszany w przestępstwo, a przewód staje się kablem po zaprzysiężeniu, chyba , że za korupcję ścignie go CBA, bo pan doktor z panem profesorem bratem uzgodnili, konstytucji nie naruszając, ze w sklepie nie dla idiotów są kable, ale jakieś takie cieniutkie, a nawet za złotówkę, ale sklep będzie zamykany w święta.Trudno się zdecydować, kabel-przewód, ale okazja, by pałę dostać, a może w łapę dać jest. Potem się przeprosi. Dzisiaj w USA rocznica 9/11 i też mnóstwo wątpliwości. Podobny bełkot w definicji kabla,przewodu.

Reply to
lwh

Dnia Tue, 11 Sep 2007 16:44:29 +0200, Andrzej Kamieniecki napisał(a):

ROTFL, oplułem monitor ;)

Reply to
badworm

PO-PiS-u nie będzie. Kaczor Donald zachorował na ptasią grypę.

Reply to
hamed_shaibu010