"dioda" z pilota do telewizora

Prosze o informacje o co mam pytac w sklepie.... w pilocie od telewizora oblamala sie nozka w tym to wysyla sygnal IR do telewizora sam sobie ja przelutuje tylko o co mam pytac sprzedawce

Z gory dzieki za pomoc

Konrad

Reply to
Konrad

dioda nadawcza IR, napisz jaki pilot moze jakas bardziej konkretna sie wymysli (tzn ktos, bo nie siedze w RTV serwisie)

Reply to
Papkin

Sat, 23 Feb 2008 18:30:02 +0100 Konrad snipped-for-privacy@gazeta.pl napisał:

Pytaj po prostu o diodę LED emitującą podczerwień i wybierz taką która jest podobna/identyczna rozmiarami i kształtem do tej którą masz, żeby nie było prolemów z jej zamontowaniem w pilocie. Jeżeli wymiana spowoduje zmniejszenie zasięgu (np. dioda wymaga większego prądu żeby świecić) - spróbuj z innym typem, ale raczej nie powinno być takich problemów.

Pamiętaj żeby przy wymianie nie pomylić polaryzacji. Dioda LED ma z jednej strony ścięcie (zazwyczaj) lub metalowy języczek (rzadko). Oznacza on katodę - "minus". Wlutuj nową tak jak była stara.

Reply to
__Maciek

Sat, 23 Feb 2008 18:54:01 +0100 "Xaveri" snipped-for-privacy@poczta.fm napisał:

To spróbuj ją odczytać z diody w pilocie, albo dowiedzieć się w sklepie o długość fali z diód które sprzedają :->

Jak oznaczenie typu sprzedawanych diód znają to już jest dobrze :-)

Na szczęście odbiorniki IR nie są chyba na to tak wrażliwe (nie spotkałem się z sytuacją żeby kupiona dioda IR nie współpracowała z TFMS albo jego klonem) i można założyć że kupując dowolną diodę IR uzyska się prawidłowy rezultat. Zresztą po to napisałem część o ewentualnych eksperymantach z doborem innego typu diody.

Reply to
__Maciek