CircuitMaker 2000 Trial - opcje wydruku

Witajcie!

Ściągnąłem program jak w tytule. Może ktoś z kolegów udzieli mi kilku wskazówek jak wydrukować obraz płytki. Jest tyle opcji druku, ciężko się połapać. A w pracy na laserówce nie mogę za dużo eksperymentować.

Reply to
rc72

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-06-02 21:52 snipped-for-privacy@op.pl nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

No to po kolei: pierwsze okienko jakie pojawia się po naciśnięciu Ctrl+P zawiera opcje: X scale, Y scale - skala wydruku, zazwyczaj nie ma potrzeby zmieniania X offset, Y offset - przesunięcie wydruku na stronie - warto zmienić jeśli chcemy zrobić wydruk np. na jakieś niewykorzystanej części papieru Position: normal/centered - tu chyba nie muszę wyjaśniać: wydruk na środku strony, normalnie Quality: final/draft - jakość wydruku, dla draft rysuje obrysy ścieżek, praktycznie zawsze korzysta się z final Po wejściu w Options pojawia się multum opcji:

-check print/batch print - decyduje o tym, czy wszystkie wybrane warstwy mają być wydrukowane jednocześnie, jedna na drugiej(tak są robione np. rysunki montażowe płytek w EdW) czy też każda na osobnej kartce. W tym drugim przypadku każdą warstwę można niezależnie wydrukować w odbiciu(lub nie).

-funkcja Mirrored globalnie decyduje o wydruku lustrzanym a przyciski set all, clear all, set used pozwalają na zaznaczenie/odznaczenie wszystkich warstw lub tylko użwanych w danym projekcie

-poniżej znajduje się lista wszystkich dostępnych warstw - dla check print niektóre są niedostępne Ramka include: board layer, pads, vias, text strings, path\filename, layer, single layer pad holes - decydujesz co ma być drukowane a co nie: warstwa obrysu, pady, przelotki, napisy, ścieżka/nazwa pliku+warstwa, otwory w pojedynczych warstwach(czyli np. w padach elementów SMD) Other settings: pad hole guide size - średnica otworu pilotującego w padach, drill draw symbol size - wielkość symbolu dla warstwy drill draw, solder mask enlargement - decyduje o odstępie między otworem w masce lutowniczej a padem, paste mask enlargement - decyduje o ile pole pasty lutowniczej ma być większe od padu, pwr/gnd enlargement - tego akurat nie wiem ale ma to związek z warstwami zasilania i masy. Color mode: color, B&W, B&W negative - wydruk kolorowy, czarno-biały czy czarno-biały negatyw. I to byłoby na tyle jeśli chodzi o drukowanie spod Traxmakera :-) Jeśli chcesz więcej to mogę podesłać artykuł nt. drukowania spod Autotraxa z EdW - większość opcji jest taka sama.

Reply to
badworm

Witaj,

W Twoim liście datowanym 3 czerwca 2004 (16:02:15) można przeczytać:

b> I to byłoby na tyle jeśli chodzi o drukowanie spod Traxmakera :-) Jeśli b> chcesz więcej to mogę podesłać artykuł nt. drukowania spod Autotraxa z b> EdW - większość opcji jest taka sama.

Dziękuję Ci bardzo za krótka instrukcję. Ściągnąłem w/w program ponieważ tylko nim mogę wydrukować obrazy płytek z EdW. Elektronika Praktyczna daje lepszy format. PDF jest standardem a PCB niestety nie. A jeszcze dochodzi brak kompatybilności. Masakra. Redakcja podaje programy spod których można czytać format PCB. I co. I nic. Jedne linki nie czynne. Inne programy jak AutoTRAX EDA nie chcą czytać tych plików. Ściągnąłem w/w ale to tylko trial. Mam większość EdW i płytki z pdf-ami więc tylko wskaż mi ten plik. Chyba, że myślisz o skrzynce porad w numerze 3/99.

Reply to
rc72

Wysyłając taki oto zestaw znaków dnia 2004-06-04 19:23 snipped-for-privacy@op.pl nakarmił(a) stado głodnych newsserwerów:

Ale PCB jest lepsze bo można wprowadzić zmiany, wydrukować dowolną warstwę, zrzucić na jeden wydruk kilka płytek itp. :-) A co do kompatybilności to plik PCB dostarczane przez EdW mogą być otwierane przez Easytraxa(po zmianie w pierwszej linii pliku "PCB FILE 4" na "PCB FILE 3", Autotraxa, Protela i być może jeszcze inne programy. Autotraxa, który jest już darmowy możesz ściągnąć ze strony Protela - poszukaj w archiwum, link pojawiał się wielokrotnie. Artykuł, który chciałem Ci podesłać to fragment kursu Easytraxa z numeru 9/1996.

Reply to
badworm