Ciekawa latarka... zamiast baterii kondensatory

Reply to
William Bonawentura

LiPo sa na 5C,

tak poza tym to nic nie zastapi smrodku porzadnego paliwa ;-)

Reply to
Jerry1111

W dniu 2010-06-21 21:40, Jerry1111 pisze:

Dokładnie jak myślałem ;) Let cool to ambient temp. before recharging.

Nitrometan cool powiadasz... tylko samolot tłusty po tym... ;)

Reply to
Miłosz Skowyra

Z mojej 450tki po spokojnym lataniu akku wyjmuję rozładowany i zimny...

Reply to
Marek Lewandowski

Trzepaczka ma pewnie znacznie mniej osłonięty akumulator od samolotu ? Natomiast faktem jest że po spokojnym lataniu akumulator jest chłodny (prawie chłodny), za to po kilku zwisach na śmigle i zestawie akrobacji już nie ;)

Reply to
Miłosz Skowyra

W dniu 2010-06-22 11:03, J.F. pisze:

Jasna cholera... jak mogłem tego nie zauważyć ;)

Zastanawia mnie tylko koszt ;) Co do wytrwałości akumulatorów, prawdopodobnie różnica w czasach działania zależy od użytego napędu. Trzeba by poczytać jaka jest sprawność silników Brushless DC czyli tych popularnych i porównać ze sprawnością np. silników servo AC. Pewnie tu tkwi sekret. Podejrzewam że nawet w zwykłym silniku Servo DC, będzie spora różnica pomiędzy komutacją Back EMF a komutacją na czujnikach halla. Ale mogę się mylić bo nie mam za dużo czasu na zagłębianie się w ten temat.

Reply to
Miłosz Skowyra

popularne BLDC na komutacji blokowej maja około 80-85% sprawności przy pełnej mocy i często sporo gorzej przy zredukowanej. servo ma (z falownikiem) rzędu 90-95% przy mocach rzędu kW, 85-90% przy mniejszych (bo falownik też swoje żre)

Reply to
Marek Lewandowski