Chcialbym monitorowac napiecie w gniazdkach - jak?

Ja tam mam pewne zaufanie do wlasnej pracy :-)

A chinski zasilacz .. kierunek moze i dobry, ale polise bym przeczytal starannie co wyklucza :-)

P.S. Z pecetowego zasilacza to jeszcze nie widzialem ognia, z takiego "wtyczkowego" tez nie, ale cos mi chodzi po glowie ze kiedys jakies calkiem markowe modemy potrafily podpalic serwerownie ..

PPS. takie male nocne lampki to widze w sklepach. Z CE. Dokleic fototranzystor mozna z zewnatrz :-)

Np. taka:

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

A jak to teraz jest z urządzeniami stosowanymi w przemyśle? Ogromna większość instalacji i układów sterowania wykonywana jest pod konkretne urządzenie i jak do tej pory nikt nie martwił się o certyfikacje czy homologacje, wystarczyło tylko zrobić pomiary (PE/pętla zwarcia) i było OK. Może ktoś się orientuje jakie zmiany w przepisach nastąpiły po aneksji do eurokołchozu?

pozdrawiam Piotr

Reply to
Piotr

Masz cos takiego w umowie/przepisach ? Zacytuj.

To ja proponuję światłowody plastikowe "patrzące" na neonówkę we włączniku listwy zasilającej. Na drugim końcu każdego światłowodu detektor i odpowiednie dalej układy już elektroniczne zasilane z atestowanego zasilaczyka :)

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki