Bateria/akumulatorek 3.6/4.5V do 386 - gdzie?

Mam fantastyczna 386'ke (Compaq ProLinea 3/25 - [manuala nie]) z ktorej chce sobie zrobic router, ale problem jest w tym, ze padla mu bateria RTC. Lepiej - akumulatorek Ni-Cd sie wylal... :-/

Plyta ma miejsce na "beczulkowaty" akumulatorek (ten ktory sie wylal) - oto to co przeczytalem na nim: "VARTA Ni/Cd

3/V60R 3.6V 60mAh 14h 6mA Made in Singapure 111"

Powinien miec 3.6V - ma 3.00V.

Druga opcja jest "external battery" w formie splaszczonego szecianika mocowanego rzepem do obudowy. Oto dane: "Rayovac

840 4.5Volts ALKALINE adres_w_USA"

Powinna miec 4.5 - ma 0.11V...

Nie wiem, czy ktorakolwiek gdzies dostane (Wawa albo sklep internetowy - moze zamiennik?), nie wiem czy mozna uzyc np. 3 paluszkow czy raczej musi to byc akumulatorek (na Rayovac'u jest napsiane zeby bron boze nie doladowywac...). Nie za bardzo wiem, tez ktorej w ogole uzyc - jednej? Dwoch na raz? A moze tylko zewnetrznej?

Poza tym jeszcze nie wiem jak wyjme ta beczulkowata z uchwytow - jakby ja ktos przyspawal - choc to pewnie przez ten wylany elektrolit.

Pozdrawiam i TIA

Albo albo podejrzewam ze ktos dopial jedno po padnieciu drugiego, zobacz czy nei ma zworki okreslajacej wybor czy ma byc z EXT czy INT zasilanie (moze na stronie COPMAQ/HP bedzie dokladny opis plyty, kiedys byly takie pdf) Co do akumulatorko to mozesz po prostu uzyc jakiegos minaturowego akumulatorka ktore kiedys mozna bylo kupic bez zadnych problemow wlasnei dedykowanych do tego - czyli podtrzymywania pamieci na plycie - nei wiem jak teraz wyglada z ich dostepnoscia - wlasciwie mozesz uzyc czegokolwiek co da wiecej niz 3,3V jak mysle z tym zalozeniem ze po prostu jak dasz bateryjke to nie mozna jej ladowac i tyle.

Reply to
futu

Nie ma zworki - sa po prostu piny do przypiecia EXT'a, wiec pewnie masz racje.

A na stronie nic nie znalazlem :-/

Czyli w sumie albo wyrywam ten beczulkowaty akumulatorek i szukam dla niego zastepstwa, albo nawet wsadzam 3 paluszki do koszyka i starcza jej na dlugo, tak?

Ja kupiłem w "sklepie za rogiem". Nie znam się na sklepach w wawie. W razie jakby co to

mają takie. Tyle że zapłacisz parę pln za akumulatorek i kilkanaście za wysyłkę.

Jednej. Proponuję wymienić tę na płycie głównej. Jakoś bardziej eleganckie to rozwiązanie mi się wydaje.

BTW, ja też wymieniałem tę bateryjkę w zabytku. Składanym czasem do kupy na biurku "na pająka" i odpalanym z sentymentu.

TP.

Reply to
Tomasz Piasecki

Krzysiek Kubicki

Ok - wsadzilem koszyk z 3 paluszkami. Prawie firmowo ;-)

Oczywiscie dziala.

Dziekuje tez Krzyskowi Kubickiemu za dokladny adres - byc moze akumulatorek kupie, jak bede mial ciut czasu, zaby wyciagnac poprzedni :-)

jak wylal, to wyciagaj szybko i myj plyte, bo ci sciezki, a co gorsza przelotki wygryzie.

Reply to
Marek Lewandowski

Co mialo wylac to wylalo, a lata temu juz sie zestalilo (na kamien!). Wszystko zostalo na "denku" od akumulatora - nic na plycie.

A powiem szczerze, ze komputer juz skrecilem i nie bardzo mi sie chce go teraz rozkrecac ;-)

Jak tak, to ok. Jak by było co na płycie, to nie ma znaczenia, że lata leżał - lata leżał bez prądu, a teraz podpiąłeś mu zasilanie...

Reply to
Marek Lewandowski

mialem MB, gdzie zworka odpinala obciazenie od accu, ale zostawal R do ladowania z 5VDV.

A to co pisalem o zasilaniu to mialem na mysli plyte wokol accu, gdzie elektrolit moglby byc szkodliwy.

Reply to
Marek Lewandowski