Akumulatorek 3v

Powitanko,

Taki wynalazek namierzyłem w pewnym urządzonku. Akumulatorek litowy do podtrzymania RTC. Nie Li-po/ion, ino litowy. Nominalnie 3V (a nie 4.2). Ładowane prądem rzędu 50 uA. Pojemność ok 2.5mAh. I tak się tylko zastanawiam, czy to nie jest po prostu zwyka bateria Li. Padło to cudo, ma poniżej 1V, supercap się nie zmieści. Zamówiłem taki

7mAh - ten jeszcze wejdzie. otychczas nie wiedziałem, że coś takiego istnieje.

Pozdroofka, Pawel Chorzempa

Reply to
Pawel "O'Pajak

bo jeśli to taka pastylka (wyszukałem 3v 7mah) to nie akumulatorek jest raczej a bateria litowa z wyprowadzeniami. W karcie nie ma nic o ładowaniu:)

Reply to
sirapacz

W dniu 13.03.2020 o 18:08, Pawel "O'Pajak" pisze:

Natknąłem się na podobny element też w niektórych starszych smartfonach Nokii - E51, N900. Trochę dyskusji na ten temat w kontekście modelu N900 jest np. tutaj:

mrvtktjv

Jest jeszcze taki wynalazek CTL1616

I podobne do innych zegarkow z ladowaniem slonecznym

Rzeczywiscie - ale te mają nominalnie 2.3V

Cezar