AvrStudio i WinAvr - symulacja

Jurek Szczesiul

=_NextPart_000_0022_01C3F8BE.EAB9DDB0 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

U=BFytkownik "Jurek Szczesiul" snipped-for-privacy@ep.com.pl.remove> = napisa=B3 w=20

U=BFy=B3em zew. extcoff, zadeklarowa=B3em go, no i dalej nic Ponownie wyskakuje mi komunikat =BFe nie mam danego urz=B1dzenia = dost=EApnego ..., chocia=BF dane pliki xml sa (te co powinny byc ... sa = wszystkie, tak mi sie wydaje).

Wczesniej jak i teraz wyskakuje mi taki oto komunikat:

"Linking: test1.elf avr-gcc -mmcu=3Datmega128 -I. -g -Os -funsigned-char =

-funsigned-bitfields -fpack-struct -fshort-enums -Wall =

-Wstrict-prototypes -Wa,-adhlns=3Dtest1.o -std=3Dgnu99 test1.o =

Reply to
Cris

=_NextPart_000_000B_01C3F8D2.0FDDF190 Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2" Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

Jeszcze jedno, dlaczego zawsze podczas uruchamiania AVRStudio 4.08 mam = do wyboru m.in AVR Simulator ..., gdzie tylko tam jest dost=EApny jako = Device : ATmega128 ???? Co si=EA sta=B3o z innmi ??? Sprawdza=B3em = pliki *.xml .. s=B1 r=F3wnie=BF inne ...

Reply to
Cris

Sat, 21 Feb 2004 21:08:56 +0100, na pl.misc.elektronika, Cris napisał(a):

No i kłopot. Konwerter działa ( te warningi dotyczą kodu startowego C i nie wpływają na program. Dlaczego Studio nie łyka - nie mam pojęcia. U mnie działa to bez problemu (XP Pro) : puste AvrStudio >> otwórz plik >>

test.cof >> wybrać AVRsymulator >> wybrać atmega 128 >> wszystko się ładuje. BTW - masz Studio 4.08 build 310 ? ( już nie testowe ). Może spróbuj jeszcze z jakimś innym projektem.

Reply to
Jurek Szczesiul

Sun, 22 Feb 2004 00:08:18 +0100, na pl.misc.elektronika, Cris napisał(a):

To coś pechowo z XP. Przejrzyj może wstecz forum AvrStudio u freaksów; AFAIR tam było sporo jakichś podobnych kłopotów; ponieważ mnie się nie przytrafiło to dokładnie nie oglądałem. BTW - Studio w ogóle nie cieszy się opinią wyrobu starannego - tam co i raz coś wyłazi ( chociażby 4.08 - nagle znikła obsługa zapisu do eeprom ;-) - tyle że jest bezpłatny.

Co chcesz - miałeś niezły thriller :-)

Reply to
Jurek Szczesiul

Sun, 22 Feb 2004 20:58:46 +0100, na pl.misc.elektronika, Arek Karas napisał(a):

Nie tylko - 4.08 ma kilka rzeczy, na które długo się czekało, głównie chodzi o obsługę inicjalizowanych zmiennych i podgląd struktur.

Atmel na freaksach długo i mocno obrywał za swoje poczynania ( a raczej ich brak ) ze studiem 4. Dobrze, że w ogóle znów coś się ruszyło.

Z bezpłatnych alternatyw to chyba tylko GDB. Tylko, że to nieco marudne: trzeba oddzielnie zapuszczać środowisko Insight i dostarczyć gdb maszynę wykonawczą - to może być simulavr ( ale powiadają, że błędów ma nie mniej niż avrstudio ;-) albo avarice + sprzętowy adapter JTAG ( tylko, że tu bezpłatność się dość radykalnie kończy - chyba żeby spróbować złożyć samemu ). Nie próbowałem ( jeszcze ) więc bez szczegółów.

Poza tym trial bardzo chwalonego VM Lab.

Reply to
Jurek Szczesiul
[...]

Znalazlem w sieci projekt JTAG-a na medze 163, ponoc dziala z poziomu AVR Studio. Prosta plytka jednostronna i gotowe. Jeszcze nie robilem, ale bede.

Reply to
Milosz Skowyra

Dnia Mon, 23 Feb 2004 21:13:32 +0100, Arek Karas snipped-for-privacy@2com.pl napisaĹ(a):

Arek - widzisz taki szeroki. proszalny uśmiech na mojej zarośniętej gębie? ;-))) Wrzuciłbyś gdzieś szczegóły i podał linka, albo na priva... Bo się noszę z zamiarem zrobienia tego, ale jeden link kiedyś znalazłem i... jakiś taki niepewny (znaczy, prawie nic nie zrozumiałem ;-)).

Pozdrawiam

Reply to
Marcin Stanisz

Mon, 23 Feb 2004 21:13:32 +0100, na pl.misc.elektronika, Arek Karas napisa³(a):

Super ! Jak programowa³e¶ ? Bezpo¶rednio niezakodowan± wersj± od Atmela czy przez bootloadera 'udaj±cego' orygina³ (

) ?

--
Pozdrowienia
Jurek Szczesiul

Sun, 22 Feb 2004 21:08:18 +0100, na pl.misc.elektronika, Cris napisa³(a):

Jak na zawo³anie ostatnio temat wróci³ na forum z tak± konkluzj± :

Re: Targer Device could not be selected for simulation, while using in Xp operating system Author: Trym ( noemail) Date: Dec 12 03, 08:20

Try to upgrade the xml parser:

Podobno skuteczne.

--
Pozdrowienia