ARMputer

Witam! Chcialbym sie dowiedziec jak zrobic samodzielny komputerek(jak najprostszej konstrukcji, ale bardzo wydajny), tak aby byla w nim obsluga przynajmniej usb(moze byc 2.0), jakiejs pamieci, oraz obluga grafiki. Chodzi mi oto aby mozliwe bylo uruchomienie na nim przynajmniej linuxa. ps. czy arm'y dochodza do 200-500 MHz??

Reply to
raf2001

Poczytaj o np. at91rm9200 atmela. Posiada MMU, więc śmiga na nim normalny linux (nie tylko uclinux). Występuje w "normalnych" obudowach (PQFP). Posiada USB-host i kontroler ethernet. Niezły wybór, jeśli masz zamiar samemu projektować i lutować całą płytkę. W przeciwnym razie może warto kupić moduł z procesorem StrongARM Intela .. chądzą duużo ponad

400MHz.
Reply to
voices

nieno projektowac niemam zamiaru, poszukuje gotowych rozwiazan, ale mam pytanie ile kosztuja arm'y powyzej 200 MHz, i czy moze ktos zna takie juz gotowe rozwiazania??

Reply to
raf2001

snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

poszukaj na

w.

Reply to
Wojtek Kaniewski

snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Coś takiego szukasz:

zerknij na p.c.o.linux, było omawiane.

Reply to
Piotr [PKi

czy naprawde niema gotowych rozwiazan, ale do zamodzielnego montarzu i to najprostszych w konstrukcji?? Szukam i szukam i narazie nic mnie niezainteresowalo. CZy moze ktos zna jakies ciekawe prosjekty np. wykorzystujace czesci ze starszych palmtopów itp.

Reply to
raf2001

Raczej nie znajdziesz zestawów do samodzielnego montażu z chipami 300 pinów BGA. Zapytaj w

o moduły z ARM9 Netsilicon.

Reply to
point

jest to czego szukalem i kawalek opisu i mam pytanie jak/czy mozna zastosowac jakis szybszy procesot np. ARM9 lub STRONG ARM.??

Reply to
raf2001

snipped-for-privacy@interia.pl napisał(a):

Za jakiś czas będziemy mieć w ofercie płytkę z ARM9 firmy Cirrus z przygotowanym do odpalenia Linuxem. Wstępne informacje tutaj:

Kristech

Uzytkownik snipped-for-privacy@interia.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@e56g2000cwe.googlegroups.com...

Mam mieszane uczucia co do designu tej plytki. Przypomina wygladem pierwsze plytki Yamppa III - gdzie pstrykniecie lampka nocna powodowalo reset ukladu. Ten ARM to chyba clock systemowy ma chyba max. 60 MHz ale moge sie mylic.

Ja koncze ARM9 z Atmela (64MB SDRAM, NAND, SPI-NOR, Ethernet) - zobaczymy czy 200MHz uda sie osiagnac na dwoch warstwach

Moze warto poczekac ? ;)

Reply to
Pelos

a moze cos wiecej o tym??

Reply to
raf2001

Wygląda ciekawie. Czy jest szansa na wyprowadzenie I/O i magistral proca na goldpiny albo złącze krawędziowe?

Reply to
point

Uzytkownik snipped-for-privacy@interia.pl napisal w wiadomosci news: snipped-for-privacy@v46g2000cwv.googlegroups.com...

A co wiecej ? ;) Chetnie opowiem.