Welk programma???

Hallo,

Ik hou me soms eens bezig met het programmeren van een processor uit de 8051 familie. Nu heb ik hier een heleboel software om deze te sturen zodat ik graag eens van een ander de mening hoorde welk een programma best te gebruiken: -Reads51 van Rigelcorp -Bascom 8051 -Keil µVision2 -Ride51 van Raisonance Kit 6.1 Ik ken wel iets van zowel C, Basic, als Assembler. Dus eigenlijk de pro en contra's van deze programma's EN programmeertalen.

Wellicht terug een hele discussie maar daarvoor dient het forum toch en er kan er toch altijd nog wel iemand iets van opsteken.

met dank

Reply to
Christophe Vanhouteghem

"Christophe Vanhouteghem" schreef in bericht news:409cf8b3$1$41762$ snipped-for-privacy@dreader2.news.tiscali.nl...

Ik heb hier weinig ervaring mee, maar op comp.arch.embedded zitten massa's mensen die niets anders doen dan met dergelijke producten werken. Via google (en dan "discussiegroepen") kun je ook oude berichten zoeken, ook van nl.hobby.elektronica en nl.comp.programmeren waarop mogelijk wel eens van deze thread's geweest zouden kunnen zijn.

Groetjes, Rene

Reply to
René

Hi,

Je moet gebruiken wat voor jou toepassingen het beste werkt, simpel zat. Er is overal wel wat voor te zeggen. 't is bijna hetzelfde als Windhoos en Linux vergelijken (gewoon gebruiken wat je nodig hebt).

Persoonlijk ga ik voor Bascom, AVR en ook de 8051. Werkt goed en de ondersteuning is ook perfect.

Groetjes,

4Stroke
Reply to
4Stroke