Sony KV-X2131

Beste lui,

Ik heb een Sony KV-X2131 en heb last van het volgend probleem:

Het duurt een tijd voor het geluid opkomt. Als het opgekomen is dan is het erg 'geclipped' en bij donkere scenes wordt het geluid zachter, zelfs stil.

Greetings, Rob S.

(lebans(at)chello(punt)nederland)

Reply to
Rob S.

Er zijn een twee- of drietal elco's (1000...2200u) die vaak gaan lekken.. Iets van C519 en C522, ze zitten ergens vooraan het midden van het chassis en gaan sissen als je eraan soldeert.

Beste Heer Bakker,

Bedoel je dan de voedingselco's, maar die hebben C615/C619/C622 als nummer? En deze hebben inderdaad de waardes resp. 1000/2200/2200. En dat waren nou net diegene die ik nog moest vervangen. Alleen nadat ik mijn eerste bericht geschreven had, merkte ik dat bij het inschakelen van Teletext het geluid ook gedempt werd. Heeft dat met die voltage protector te maken die de audio mute bedient? C615 is dan ook de voedingselco van het laatste.

Greetings, Rob S.

(lebans(at)chello(punt)nederland)

Reply to
Rob S.

Ja die moeten het zijn.

Dat heb ik niet eerder gezien, maar je kan vreemde symptomen krijgen, dus ik zou sowieso met die elco's beginnen. Ook komen er wel slechte solderingen voor aan de geluidseindtrappen, dus daar zou ik ook nog even naar kijken.

Even terzijde, blij dat ik nu via de text server spreek/luister, ik kreeg geen bericht meer te zien en alle berichten waren er al weer af.

Het versterkergedeelte is helemaal oké, hoop ik. Ik heb eigenlijk dat als eerste gehersoldeerd. Zelfs een centraal voedingselco die daar huist vervangen, beide kanalen reageren namelijk gelijk. Maar ik ga straks eerst naar Rotor (Amsterdam) om die elco'tjes te kopen. Ik zal het resultaat laten weten. Vast bedankt voor de tips.

Greetings, Rob S.

(lebans(at)chello(punt)nederland)

Reply to
Rob S.

Joepie, na het plaatsen van nieuwe elco's c615/619/622 is het probleem op gelost. Prachtig geluid, beeld is sterk verbeterd en bij teletekst geeft hij geen krimp. Mijn dank grenst aan godsdienstwaanzin.