sneeuw op t.v.

Heb een tweedehands t.v. gekocht voor op de slaapkamer. Beeld is perfekt. Alleen sneeuw en ruis op nederland 1, 2 en 3. Opnieuw scannen of fijnastemming verbeterd niet. Andere zenders zijn heel duidelijk. Waar kan dit aan liggen?

Wie weet?

Bert.

Reply to
bert

VHF tuner stuk denk ik. Als je het merk en type TV hier post, kunnen mensen je beter helpen, misschien is het wel een bekend makkelijk op te lossen probleem.

Bram

Reply to
Bram

Check eerst even door in de huiskamer aan te sluiten.

Is de tv hier ook slecht dan is het Tunerdeel van de tv waarschijnlijk slecht. Is de tv hier goed, dan bekabeling naar slaapkamer nalopen.

Afhankelijk van de frequentieindeling van de kabel of eigen antenne kunnen er verschillende oorzaken zijn. Slechte coax, t-stukjes, afscherming van coax niet onder de trekontlasting, dun draadje van afscherming van de coax sluit middenader kort enz wat de oorzaak kan zijn.

Groeten PP

"bert" schreef in bericht news:%UwEc.7$w3.841@zonnet-reader-1...

Reply to
eddumweer

Slechte bekabeling?

"bert" schreef in bericht news:%UwEc.7$w3.841@zonnet-reader-1...

Heb hier hetzelfde probleem, had vroeger een gewone 70cm televisie en nooit merkbare problemen gehad, heb me nu een televisie met groot plasma scherm aangeschaft en krijg de 3 Nederlandse zenders niet goed afgestemd, ik krijg steeds beeldstoringen "nl. bewegende fijne streepjes over het scherm", sluit ik nu terug de 70cm scherm aan zijn de storingen verdwenen of allesinds minder of niet meer zichtbaar...

Misschien dat het te maken heeft met de gevoeligheid van het scherm ??? Wat me wel opvalt is dat erbij slecht weer meer storingen zijn dan bij goed weder... Heb het ook enkel op de 3 Nederlandse zenders...

Groeten...

Reply to
Knolleke

Meestal sneuvelen dan als eerste de UHF kanalen, dzee schijnen het hier juist goed te doen itt de VHF kanalen, dus ligt een tuner fout meer voor de hand. Als je dicht bij een zender woont kun je Ned 2 en 3 ook met een sprietantenne op UHF krijgen. Zelfs goede ontvangst van kan 4 Ned 1 Lopik zou nog wel kunnen als de tuner een probleem heeft met band III. ruud

ruud

Reply to
Ruud Poeze

Dan zou de beschuldigende vinger misschien naar de kabelboer moeten gaan........ Hebben de buren er ook last van?

ruud

Reply to
Ruud Poeze

Knolleke beweerde :

Ik vermoed dat het gewoon komt door je groter scherm.. Vroeger waren die storingen er ook, alleen was het scherm kleiner, waardoor de storingen minder of helemaal niet opvielen. Omdat je scherm groter is, worden hele kleine storingen ook vergroot weergegeven...

--
Pasq
Reply to

perfekt.

kan

Maar voordien lijkt mijn eerste opmerking, kontroleer de tv eens op de aansluiting in de woonkamer een van de eerste stappen die je neemt, eventueel met een goede kabel zonder t-stukjes en zonder videorecorder er tussen het belangrijkste.

En als 2e de afscherming van de coaxkabel goed onder de trekontlasting van de plug fabriceren, schermt dus stoorsignalen van buitenaf af.

Dan heb je in ieder geval buitengesloten dat de storing in de huisinstallatie zit.

Groeten PP

Reply to
eddumweer

UHF sneuvelt als de kern breekt, VHF als de mantel breekt, of was het nou andersom?

Da's waar.

Andersom.

--
73 Jim  .--. . .---- .-. . .-
PE1REA  www.backerhome.tk  Links onderin linkje naar foto's van shack

Zal wel storing zijn van anderezinders. 'Digitenne' geeft geloof ik snel wisselende klieders op je beeld. Fijne streepjes zijn eerder analoge TV-zenders die storen.

Een andere kabel van TV naar muur wil wel helpen. Anders de video etc er tussenuit.

Bij mijn lange kabel heb ik het 'opgelost' door in de plastic kapjes over de einden wat aluminiumfolie te vouwen...

Thomas

Reply to
Zak

perfekt.

kan

nooit

scherm

krijg

Weet het niet maar de buren hebben in elk geval een gewone ± 70 cm televisie en daar zijn de storingen niet zichtbaar...

Reply to
Knolleke

Dan heb je waarschijnlijk een afscehrmingsprobleem, slechte coaxkabel, te lange kabel? ruud

Reply to
Ruud Poeze

nooit

scherm

krijg

Wat

Heb al met diverse kabels en aansluitingen geprobeerd met video, zonder video andere video enz enz.... enfin zowat alles uitgeprobeerd doch storingen blijven...

Het enige wat ik nog niet geprobeerd heb is een signaalversterker... misschien dat dit de oplossing is ?

Groeten

Reply to
Knolleke

Waar

en

ik

scherm",

televisie

De kabel die van buitenshuis "de verdeelkast" tot aan het kastje in de living loopt is inderdaad zeer lang want die komt binnen door een buitenmuur en loopt zo over plafonds enz. tot aan het kastje in de living maar die kan onmogelijk verkort worden door de indeling van het huis... als het daar aan ligt weet ik niet hoe dit op te lossen ???, de coaxkabel van kastje binnenshuis in living tot aan tv is ± 1 meter en is een gewone standaard coaxkabel die bijgeleverd werd bij de televisie, ik heb trouwens zo'n kabeltje of vier - vijf liggen en met alle kabels hetzelfde resultaat...

Greetz

Reply to
Knolleke

Kennelijk is dan het signaal (de kabel) voor de splitter al slecht, te lang wordt een kabel niet vanzelf opeens, dus is er gewoon een defect.