Samsung SX7120 videorecorder

Ik kreeg twee videorecorders: een JVC HR-J828EH en een Samsung SX7120. Er werd bijverteld: 'ze doen het niet, misschien heb jij er nog wat aan' Alsof ik er verstand van heb...

Maar goed... gelijk even proberen, en wat blijkt: de Samsung SX7120 doet het inderdaad niet. Er gaat geen enkel lampje branden. Het deksel was al open, en nu zag ik dat er achterin, waar het netsnoer binnenkomt, 3 houdertjes zijn voor glaszekeringen. Alledrie de houdertjes zijn echter leeg.... Een mogelijke oorzaak dus voor het niet-functioneren van het apparaat.

Boven zekeringhoudertjes staat een tekstje. Respectievelijk:

  1. F102T 2.5A 250V
  2. F103T 800 MA 250V
  3. F101T 500MA 250 V MAINS

Het woordje MAINS, achter de 3e zekeringhouder, kan ook op het hele printplaatje wijzen...

Duidelijk: in de eerste moet een 2.5A, in de tweede een 800 mA, en in de derde een 500 mA zekering.

Moeten alledrie de houdertjes een zekering hebben??

Hoe kom ik aan een gebruiksaanwijzing en/of schema van de videorecorders??

-- Ron

Reply to
Ron

Eehm, wat heb je dan aan een schema?

Het is onduidelijk. Als er een goede galvanische scheiding bestaat tussen de 230 en de laagspanning, zouden ze niet onder één plastic kap kunnen zitten. Zit er ergens een plastic scheiding tussen de zekeringen?

Maar eigenlijk is het niet belangrijk, want...... zie verder

Vast en zeker. Het is niet waarschijnlijk dat alle drie de zekeringen tegelijk stuk gaan. Ik bedoel: dat zou een goede reden zijn dat ze alle drie weg zijn. Een betere reden is dat iemand zekeringen spaart. En ze dus eruit gehaald heeft.

Dus: stop exact de goede zekeringen er in en dan komt het apparaat wel tot leven. De waardes zijn natuurlijk: 2,5 A traag, 800 mA traag, 500 mA traag.

Koop meteen meer exemplaren tegelijk.

Of hij het weer 100% doet is echter een tweede. Er kan ook onmiddellijk een zekering doorknallen - of alle drie - schrik dus niet.

JVC: vraag de importeur (bellen, schrijven, mailen? Raadpleeg eerst de web site want misschien staat het er op hoe dat moet). Samsung: weet ik niet.

Telefan.

Reply to
telefan