Re: Problemen stroommeting

De wet van Ohm liegt nooit.....dus zullen die digitale meters kaduk zijn
(zekering ?) of verkeerd aangesloten...;)
Manus.

Re: Problemen stroommeting

Zitten de draden van de digitale meters wel juist op de meter
aangesloten ?

Vergeet niet ze terug te zetten als je weer een spanning gaat meten !

Heb je al eerder geprobeerd spanning te meten met de digitale meters
als stroommeter geschakeld, vervang dan eerst de zekeringen in de
meters.

Zijn deze niet aanwezig, dan zijn je meters waarschijnlijk overleden.

W.V.

Re: Problemen stroommeting
ik het idee dat de digitale meters niet goed aangesloten zit

vaak heb je 3 of 4 bussen
bus 1 =zwart 0volt
bus 2 =rood  max volt
bus 3 =groen of rood  of blauw  max Amp
bus 4 = idem   dito ----

kortom als je de stroom wil meten dan moet je de bus 1 e bus 3 gebruiken en
de meter op stroombereik zetten

probeer maar kom wel goed

carlos

Re: Problemen stroommeting

Het zou al een stuk makkelijker worden als SVR eens aangaf om welke
Dig.meters het gaat , op mijn Beckman 3020 zitten vier bussen , voor
stroommeting moet ik Common en één van de witte bussen gebruiken , 2A of
10A. En uiteraard de juiste schaal kiezen.
groet Manus.

Re: Problemen stroommeting

aangekochte

dan vrees ik met de grote vreesde dat gij de meters hebben opgeblazen
ik had het kunnen weten .....

altijd dat gezeur van meten is weten , maar als je het niet weet hoe je meet
...tja
daar zit vaak het probleem  bij de meeste in iedergeval .....

kijk als ik per definitie niet weet hoe hoog de stroom zal zijn ,
dan pak ik toch als het eerste het hoogste stroom bereik in dit geval 10 Amp
mocht de uitlezing kleiner zijn dan het bereik dan pas lagere bereik kiezen
...logisch toch ....

het moraal van de meters
als het een fatsoenlijke meterje is dat er een zekering inwendig van het
meterje gesneuveld is
dus meter open schroeven en kijk of de zekering heel is ....
zo niet dan is de shuntweerstand geheid doorgebrand...

kortom effe inwendige onderzoek doen en je weet het

groetsels Carlos

PS : bij de meeste is in het lagere bereik gezekerd en bij duurdere meters
ook de grote bereik

Re: Problemen stroommeting
@amsnews03.chello.com:

Dat kan je gemakkelijk testen door heel eenvoudig een batterij (1,5 V) je
stroommeter op mA bereik en een weerstand van 150 ohm in een kringetje te
schakelen. Dat zou met Volt = Stroom * weerstand een stroom van 10 mA op
moeten leveren.
Heb je trouwens ook opgelet met de keuze tussen gelijkstroom en
wisselstroom?

Succes! Ik hoop dat alles nog heel is.

Re: Problemen stroommeting

ik hoop het ook studentjes  of aow,ers hebbe niet zoveel centen om te makken

laatst zag ik bij gamma, 3 metertjes halen gratis een vuilnis emmertje
kadeau  hahahahhaha
het zal toch niet zo zijn he  hahahahhaha

carlos

PS : let op !!!   DC is gelijkstroom en AC is wisselstroom

Re: Problemen stroommeting

<snip>

Ik zou de analoge meter gebruiken om de weerstand van de digitale meters in
stroomstand te meten. Die zou moeten varieren met het stroombereik. Er loopt
bovendien een heel klein stroompje bij weerstandsmeting, dat zou je moeten
kunnen zien op de digitale meter.

Mat Nieuwenhoven

Re: Problemen stroommeting
Meter wel op DCA gezet?

Re: Problemen stroommeting

Off-thread:

JP, Als ik naar de tijd van je bericht kijk, lijkt het wel of je computer op
de oost-amerikaanse tijdzone staat ingesteld.

Mat Nieuwenhoven

Re: Problemen stroommeting
JP, Als ik naar de tijd van je bericht kijk, lijkt het wel of je computer op
de oost-amerikaanse tijdzone staat ingesteld.

Mat Nieuwenhoven

Ha Ha Ha wat een onderbroeken lol.
Niets te doen ofzo?

Site Timeline