Philips tv met problemen

Onze Tv doet na terugkomst van onze vakantie erg vreemd. Af en toe, ongeacht welke zender verdwijnt het goede beeld ineens in een beeld met veel sneeuw, en het geluid valt weg. Na enkele seconden is het beeld ineens weer goed, al moet je dan wel weer het geluid aanzetten (is uitgegaan). Zoals gezegd komt dit op alle kanalen voor en het ligt niet aan de kabel. De TV is schat ik 8 jaar oud en verder een goed beeld en voorheen nooit problemen. Iemand een idee wat dit kan zijn en of dit een dure reparatie is ? is reparatie zinvol gezien de leeftijd ? et.

Alvast bedankt voor de reactie

Herman

- verwijder nospam uit het e-mail adres

Reply to
HD ten Broeke

"HD ten Broeke" schreef in bericht news:blcgpv$h79$ snipped-for-privacy@news.hccnet.nl...

ongeacht

sneeuw,

al

komt

8

zinvol

Ik doe een long shot. Ik heb wel eens gelezen dat juist na de langere vakanties TV's wel eens willen uitvallen op hun hoogspanning. Verklaring zou zijn dat door de lange stilstand er wat vocht kan zijn opgenomen waardoor de hoogspanning als de isolatie al critisch is, kan doorslaat. Hiermee zouden ook de andere verschijnselen verklaard kunnen worden. Kijk dus een kritisch of je beeld, juist voor zo'n effect, 'n keer van afmeting is veranderd of andere verschijnselen die kunnen wijzen op doorslag.

n.n

Reply to
n.n

[...]

Je videorecorder ook aangezet ???

Jopie

Reply to
Jopie

"Jopie" a écrit le/schreef op/wrote on 30/09/2003

???????????

Wat heeft dit te maken met deze fout?

Zijn beeld "wordt" slecht en "komt na een tijd terug" en bovendien moet hij zijn geluid terug instellen. Mij klinkt het processorachtig. Wat betreft uw vraag over de kosten, een tv heeft een gemiddelde levensduur van ~10 j, sommigen zeggen 8 à 9. Het hangt er een beetje van af wat u zinnens bent, zelf. Ik denk dat onkosten in de buurt van 150 euro nog verantwoord zijn indien dit een 100 hz tv is.

Groetjes,

--
Alain Beguin : be  -  2330
Reply-to; Remove spaces around "@"

"Alain Beguin" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@privacy.net...

Ja het klinkt misschien wel dom maar ik heb dat wel eens meegemaakt. Na een verhuizing zet men alleen de tv aan en na slecht beeld met ruis moet ik dan komen opdraven. Blijkt dat ze de video niet aangezet hebben (omdat er net een plaats te weinig is in de contactdoos...)

Meestal zet men voor een vakantie alle stroomapperaten uit door stekkers uit de wandcontact te halen....vandaar. Maar de andere klachten lijken idd op een defecte processor of zelfs een lege backup batterijtje (indien aanwezig)

Jopie

Reply to
Jopie

Klinkt niet als backupbatterij of een van de andere verhalen die ik hier las. Wat is het merk en type?

Nee, dat is het dus niet d video staat gewoon aan. Het vreemde in het verhaal is ook dat het geluid stil valt en dat je dit nadat het beeld na enkele seconden weer goed is weer aan moet zetten. Het beterft een gewone 50 hz tv.

Herman

"Jopie" schreef in bericht news:blcmec$s9$ snipped-for-privacy@news4.tilbu.nb.home.nl...

moet

uit

Reply to
HD ten Broeke

Philips 25PT530 A en er staat op CE 93 ik denk dat hij dus 10 jaar oud is (tot voor de vakantie nooit geen problemen)

Herman

schreef > > Onze Tv doet na terugkomst van onze vakantie erg vreemd. Af en toe,

ongeacht

sneeuw,

goed, al

komt

ik 8

een

zinvol

Reply to
HD ten Broeke

"HD ten Broeke" a écrit le/schreef op/wrote on 1/10/2003

Uw tv heeft het chassis GR2.2 en is inderdaad 10 j oud. Ik kan niets vinden in mijn notities voor wat betreft uw beschrijving. Wat ik toch zeker zou nazien zijn de soldeerpunten van de voet vd hoogspanningstranformator. Aan de achterzijde rechts, deze komen vrij dikwijls los, toch zeker 1 pin en dit zou een storing kunnen veroorzaken dat invloed heeft op de processor. Goed kijken en desnoods met een vergrootglas.

Groetjes,

--
[...]

is

Als aanvulling op Alain, gewoon solderen.

Groeten Peter

eddumokweer

"eddumokweer" a écrit le/schreef op/wrote on 2/10/2003

:D :D :D