Philips 34PW8505/12

Hallo deze tv gaat steeds in protectie na ingeschakeld te worden. Als ik de tv aanzet doet hij even goed en dan krijg ik een blauw beeld met teurgslaglijnen.en schakelt de tv zich uit.Voor wie is dit een bekend probleem en weet er een oplossing voor.Het Chassis is MG2.1 AA.Is er een manier om de foutcode uit te lezen zoals bij andere tv's.Grt Toon.

Reply to
ToonH

Wat is het type beeldbuis en uit welke fabriek komt die? verdwijnen de teruglaglijnen als je tegen de hals van de buis tikt?

nog één...(hello Maarten ;-) )

--
Alain Beguin
www.alain-beguin.be

"ToonH" schreef in bericht news:44cc98f9$0$2025$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

de

zijn. Daar zit een beeldbuis van het type W76ESF021X44/L in. Deze zijn zeer berucht om dit soort klachtn. Remedie: prijsopgave vragen. Indien apparat niet ouder is dan 4 jaar een remplace voorstel vragen.

Reply to
Henk van den Hof

Ik heb een Aristona breedbeeld TV met beeldbuistype W66ESF002X14 met exact hetzelfde probleem. Inmiddel is het zover verergerd dat er een weerstand in de Blue eindtrap doorbrandt. Weet iemand hoe je deze beeldbuis kunt regenereren? Ik heb daar geen speciaal apparaat voor maar wel de beschikking over een laboratoriumomgeving. Welke spanningen op welke aansluitingen etc.?

"Henk van den Hof" schreef in bericht news:44ccc8b5$0$2029$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

Reply to
J. Doe

Je moet dan even meten of het een K/G1 sluiting is of een K/H sluiting. Bij een K/H sluiting geef ik je heel weinig kans op verbetering. Vervolgens neem je een elco van bijvoorbeeld 100u 385V en die laadt je op met bijvoorbeeld een diodetje aan het lichtnet (320V). Vervolgens ontlaadt je hem tussen de kortgesloten electrodes. De kans op succes is bij deze buizen echter klein. Mocht het wel lukken dan is hier in de groep ook wel eens gemeld dat de buis op z'n kop monteren helpt om de levensduur te verlengen.

Over het algemeen moet echter gesteld worden dat buizen uit de ESF serie hopeloos rot zijn, en van een nieuw kanon voorzien dienen te worden (transportkosten naar de bedrijven ver weg die dat nog doen zijn echter te hoog), of dat je de buis maar beter weg kan gooien.

"ToonH" schreef in bericht news:44cc98f9$0$2025$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

Hallo de buis die erin zit is een W76ESF031X44.

Reply to
ToonH

"ToonH" schreef in bericht news:44ce1afa$0$2022$ snipped-for-privacy@text.nova.planet.nl...

een

Blijft dezelfde opmerking van kracht: Remedie: prijsopgave vragen. Indien het apparaat niet ouder is dan 4 jaar een remplace voorstel vragen.

Reply to
Henk van den Hof

Hallo de buis die erin zit is een W76 ESF 031X44. En ESF is een rampen serie, zelfs philips heeft dat erkent.

--
"Life is short, art is long, opportunity fleeting,
experimenting dangerous, reasoning difficult.? (Hippocrates)

pim. ReplyTo: nospam4me [at] schaeffer.tk
Reply to
pim schaeffer

Maar het 031 type ken ik even niet, is dat een type met dubbele focus?

snipped-for-privacy@panic.xx.tudelft.nl a écrit/wrote/schreef le/on/op 1/08/2006 H. Alfons ;

Inderdaad :-)

Gaan nogal defect, zie Google hierover.

--
Alain Beguin http://www.alain-beguin.be Reply-to valid for 48 h
Vif's Tutorial 4 MesNews: http://www.alain-beguin.be/mesnews

ik

een

Dus heeft Philips hiervoor de coulanceregeling in het leven geroepen. Antwoord niet met loze kreten als de schrijver om een oplossing vraagt.

Reply to
Henk van den Hof