Philips 25DC2660/20R KTV probleem.

Beste mensen,

Bovenstaand KTV doet het niet meer en als deze uitgezet wordt met de netschakelaar, komt er een rondje in het midden van de buis met voornamelijk de drie primaire kleuren erin. De LED aan de voor kant doet het wel.

Wie kent dit probleem en weet wat de oplossing is om de TV weer normaal te laten werken?

Alvast bedankt, S.R.

Reply to
Shailindra

Hij krijgt dus wel voeding en hoogspanning... Maar geen ontvangst, geen geluid en beeld blijft zwart... De voeding zal goed zijn. Misschien de verticale afbuiging? En wat doet ie op SCART? is het installatiemenu wel op te roepen?

Daarmee is de lichtstip na uitzetten nog niet verklaard. Controleer de beldbuisinstellingen, is de gloeispanning in orde? Zijn de contacten met de beeldbuisvoet print in orde? Ruud

Reply to
Ruud Poeze

"Shailindra" a écrit le/schreef op/wrote on 10/11/2003

Hello,

Ik herinner mij een fout zoals deze en heb deze ook genoteerd; Verschijnsel: Niets, even HS bij opzetten dan alles weg. Sturing op BU (met scope bekeken) komt op en dan direct weg. Was digitaal module van uw D16 chassis. Waarschijnlijk IC op de Horizontal Drive.

Was een D16/II.

Groetjes,

Al

--
alain . beguin @ village . uunet . (+ Belgium Country Code)
Free NL/FR/GB Newsreader "MesNews"  http://mesnews.no-ip.com/

Hoi,

Shail>

Ik zie aan de reactie van Alain dat het een D16 is, heb er zelf kortgeleden twee gerepareerd, goed doorsolderen (een van de 2 had de stuurpennen van de lijntrafo volledig los) en schoonmaken (focus in buisvoet schijnt door te kunnen slaan, beide van mij hadden daar echter geen last van). Die met de losse trafo had ook de videodriver achterop de BB print stuk (ook de zekering lag eruit op hetzelfde printje, de 200V), maar daardoor zal ie fel wit beeld geven omdat de stuur"platen" van de BB kanonnen laag zijn en vol open gestuurd worden (mijne gaf daardoor fel wit raster met terugslag), lijkt bij jou niet zo.

succes, groeten van Bart

Reply to
Bart Jorritsma

----- Original Message ----- From: Newsgroups: nl.hobby.elektronica Sent: Monday, November 10, 2003 10:46 PM Subject: Re: Philips 25DC2660/20R KTV probleem.

Geen ontvangst, dwz geen beeld en geluid Via scart ook geen verandering Ook geen menu op te roepen.

Alleen een grote stip met primaire kleuren en TV wil aanslaan maar kan niet, je hoort een tik, alsof je 'm uitzet op standby

Reply to
Shailindra

Hoi Shailindra,

Shail>

Vervang de elko's op de B+ (=141V) eens of gooi er eens wat extra capaciteit op, met slechte of niet de juiste elko's werkt een D16 ook niet (maar zal dan wel lawaai en een foutcode via de leds geven). Misschien heb je hier ook wat aan: als je de afbuigkabel van horizontaal loshaalt (met de 141V doorlussing, met kabel los ligt de hoogspanning plat), dat is de breedste op de afbuigspoelen op de beeldbuis (6 polig), gaat de groene led bij een goed toestel kort aan en geeft het toestel daarna foutcodes via de rode leds, met P+ en P- of de AB kan je dit herhalen (let op, als je na uitschakelen de kabel weer aansluit geeft ie de foutcode nog een keer, en komt ie er pas weer uit na P+, P- of "power-on" via AB-toetsen. Met losse afbuigconnector (horizontaal) is de lamptest bij dit toestel goed te doen (ik had toevallig een 230V/75W, die gaat bij een goed toestel gewoon branden op de 141V lijn).

succes, groeten van Bart

Reply to
Bart Jorritsma

Is de gloeispanning vd beeldbuis voldoende? Door ontbreken lichtstip onderdrukking kan er ook een fout in videoeindvertsrkers zitten, bijv. maasasa-contact slecht. Pas hoe dan ook met aanraken hoogspanningsaansluiting beeldbuis, de beeldbuis wordt niet ontladen!

ruud

Reply to
Ruud Poeze