op zoek naar 't schema Chunghwa (wa??)

Een Packard Bell SlimView 515 (intern opgebouwd met de CLAA150XA03 tube van Chunghwa)

Heeft iemand daar een repair schema van?

Deze TFT is ook in de Philips 150B gebruikt.

Reply to
Yves-

Weinig reactie / waarschijnlijk een te attraktieve subject gehanteerd... ;))

Hier wat feedback:

Ik heb intussen de poging tot herstelling, of tenminste de diagnosestelling opgegeven. Na wat leeswerk kan ik volgende concluderen. Een TFT monitor bestaat groetendeels uit 4 blokken (of 5)

1* het LCD scherm met de backlightlampen (vb CLAA150XA03 van Chunghwa)) 2* het controle bord (waar de VGA kabel toekomt) 3* het OSD paneeltje (knoppen) 4* de invertor, om backlights van 600Volt te voorzien 5* de voeding 220VAC / 12V-2A-DC (kan ook extern zijn) ****************************************************

- de backlights zijn steeds per twee (eentje bovenaan, eentje onderaan), gaan zelden samen defect en hebben een levensduur van 2 à 3 jaar continue branden. Deze lampen (CCFL) werken op hoogspanning ( >600V)

- deze hoogspanning wordt opgewekt door het inverter, een apart printplaatjen meestal symetrisch, één ingangsconnector en twee uitganen naar de lamp. Men kan deze spanning moeilijk meten, maar men kan ze wel onaangenaam vaststellen door in de buurt van de transfo's te voelen met je vingers. Indien de invertor werkt heb je het wel geweten, onaangename tinteling. Best de invertor en de beide lampen samen vervangen (...wet van Murphey)

In mijn geval blijft het scherm permanent in 'sleep' staan, amber lichtje ipv groen. Ik heb niks gevoeld aan de invertor, dus vermoed ik dat het controlebord een probleem heeft. De VGA laat het scherm niet starten. Daarom blijft het invertercircuit uit en branden de backlights ook niet. Het feit dat de ODS niet te zien is versterkt mijn vermoeden. Met een schema zou ik kunnen vinden waar de de backlight en menu 'on' te forceren zonder de VGA signalisatie. Maar ja, dat was het probleem : geen schema's te vinden. Help!!

Heeft er iemand een Flatscreen TFT SlimView 515 van Packard Bell (of een Philips 150B) ?

Kan hij me zeggen of het OSD menu zichtbaar is als de VGA kabel niet aangeslotenis aan de PC?

dank je

Reply to
Yves-