Harde schijf uitlenen.

Kan men een harde schijf uit een hdd recorder in een pc plaatsen en zo bv de opgeslagen zaken bewerken? Zo neen, waarom niet? Zo ja, waar moet men op letten en welke soft is geschikt om de bestanden zoals ze op de hdd staan te kunnen ver- en bewerken?

En dan nog even dit, als ik bv tijdens het bewerken van de bestanden op die harde schijf een andere hdd in de recorder steken? Zo neen waarom niet? Zo ja, hoe moet ik de schijf voorbereiden ter gebruik in de hdd recorder? Het gaat hier om twee verschillende HDD recorders. en eerste deze die enkele weken geleden hier in België in de Aldi is aangeboden, en de JVC-DR-MX1EX.

Bedankt,

MP

Reply to
Marco Polo

"Marco Polo" schreef in bericht news:gp5Sd.16585$ snipped-for-privacy@phobos.telenet-ops.be...

Wie niet waagt, die niet wint. Probeer het eens. En, wij zijn enorm nieuwsgierig naar de uitkomst ! BertP

Reply to
BertP

Dat gaat meestal niet, omdat ook een hdd recorder als menu rm bestanden aanmaakt, die de window-XP PC niet ondersteund. Dat probleem heb ik ook als ik een dvd+rw wil kopiëren naar dvd+r met mijn dvd brander.

André
http://www.xs4all.nl/~bausie/
Reply to
bausie.

Ja, ik ben ook nieuwsgierig.

Maar 'probeer het eens' zou ik niet durven roepen. De kans dat het fout gaat lijkt me vele malen groter als de kans dat er wat zinnigs uit komt.

Voorzichtige inschatting: de recorderfabrikant heeft geen Windows geïnstalleerd op die schijf. Waarschijnlijk zelfs geen FAT32, want enige tijd geleden ging ome Bill met de collectebus rond voor het gebruik daarvan.

Daarbij: die recorder draait zijn (haar?) eigen programma. En ik denk, dat dat programma op die harddisk staat. Niet slim, als eigenwijze Windows daarop gaat schrijven. Hij zou wel eens dwars door het besturingsprogramma van de recorder heen kunnen schrijven.

--
met vriendelijke groet,
Gerard Bok

Dat denk ik haast niet. Doorgaans zit de firmware in een flash-ROM. Over het filesystem durf ik geen uitspraak te doen.

De kans is groot dat er gewoon Linux wordt gebruikt. Dat kom je tegenwoordig zelfs al in (grote) telefooncentrales tegen.

--
Reply to nico@nctdevpuntnl (punt=.)
Bedrijven en winkels vindt U op www.adresboekje.nl

Ik weet van philips dat ze een eigen OS hebben waarvan de broncode voor philipsmedewerkers in te zien is (een soort open source maar dan alleen binnen philips) dat vanaf een Flash ROM draait.

--
Groeten
Robert Oor

Hang de schijf gewoon in een PC. start vervolgens met een linux live CD op, en kijk wat voor partities er ge-automount worden, en wat je kan lezen.

Het risico dat bestanden overschreven worden is nihil temeer omdat de meeste live-CD distros HDs mounten als read-only

DualIP

Reply to
DualIP