Flatcable solderen!

Wie kan er voor mij een flatcable solderen,het is mij te klein. Prijs in overleg ,foto op aanvraag! MJ

Reply to
marinus janssen

"marinus janssen" schreef in bericht news:48a1e13c$0$76916$ snipped-for-privacy@news.wanadoo.nl...

Hmm... Laat die foto dan maar eens zien. Met de informatie die je hier verstrekt kan niemand iets beginnen.

petrus bitbyter

Reply to
petrus bitbyter

Hoeveel aders? en wat is de steek. Waarom geen aanpers connector? nummer 7 misschien?

Waar woon je?

--
pim.
Reply to

Sorry voor de wat korte uitleg ,het gaat om een PCB flatcable als ik het

Reply to
marinus janssen

Bedoel je dat je een flexibele PCB die is losgescheurd van een scherm? Die zijn meestal gelijmd of geklemd.

Bij LCD schermen worden bijna nooit echte bandkabels gebruikt, maar flex pcb.

Post die foto eens op een gratis site zodat we hem kunnen zien? Dan weten we wat je bedoelt.

P.

Reply to
P.

"P." schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Hier de link:

marinus janssen

Ik heb jaren soldeerervaring, ook SMD, maar hier zou ik geen heil in zien. Het is ook geen bandkabel, maar flexibel gedrukte bedrading en dat is gezien het isolatiemateriaal niet of nauwelijks repareerbaar. Ik weet niet of het onderdeel -400W2S- waar de kabel op vastgesoldeerd is demontabel is, maar als ik jou was zou ik daar achteraan gaan.

JK

Reply to
Jaap Knasterhuis

Het is een printje die naar het scherm toeloopt.En daar zitten 4 flex pcb ,s versmolten aan het glas dus ik kan enkel de plek op de foto solderen.Heb al geoefend met dezelfde soort flatcables door middel van een hete lucht station en chipquik,eraf krijgen dat gaat nog wel maar erop zetten dat is de kunst.

Reply to
marinus janssen

Ik vermoedde 't al. De kabel zelf vervangen is mogelijk ook een optie. Dit is in ieder geval vele malen gemakkelijker dan de kabel repareren.

JK

Reply to
Jaap Knasterhuis

Je flex=pcb is gerscheurd. Om dat te solderen moet je de koperbanen blootkrassen en dan flexibele draadjes over de scheur solderen. Maar natuurlijk eerst aan de bovenkant een flexibel iets er lijmen om de scheur vast te zetten.

Als je gelukt hebt is het materiaal Kapton, dat kan wel tegen soldeertempareturen. Maar met een beetje pech smelt het. Moeilijk is het wel, maar het moet wel kunnen. Je hebt dan een een zeer stabiele hand nodig, en een soldeerbout met instelbare temperatuur.

Ik zou eerst eens proberen aan een andere flex pcb kabel te komen. Die op de 400W2S pcb solderen moet wel lukken.

P.

Reply to
P.

"P." schreef in bericht news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Ik heb nog wat losse printjes waar dezelfde PCB op zitten ik zal er een af halen met chipquik.Op de foto site in mijn eerdere mail staat een voorbeeld.Een smd erbij gezet om te laten zien hoe fijn het eigenlijk is.

Reply to
marinus janssen

Een los puntje van een soldeerstation kun je zo fijn slijpen als nodig is. Vervolgens op zoek naar een bruikbare loep. Afwezigheid van Parkinson is een pré....))

Reply to
post2u

Dat scherpslijpen lukt niet even goed met alle punten. Bijvoorbeeld niet met gegalvaniseerde punten, die je nog best vaak tegenkomt.

Ik heb meerdere bij printplaaten banen door moeten snijden en omleggen, dezelfde afstand als de badkabel denk ik was geen probleem. Ersa fijnste soldeerpunt 1 ader van litzedraad met een dremel vreesje of hobbymesje lak wegkrabben soldeerbout vasthouden zoals je en pen vasthoud en in 1 sec solderen. Alleen heb ik dit soort bandkabel nog niet geprobeerd. Denk met speciale powertape fixeren en tijdelijk op een vaste ondergrond fixeren. Ik zou het een uitdaging vinden om het te proberen.

Reply to
Bram

Het is te solderen met veel flux en geduld. Ik heb op die manier al een keer een monitor gerepareerd.

--
Programmeren in Almere?
E-mail naar nico@nctdevpuntnl (punt=.)

"Bram" schreef in bericht news:48a53e3f$0$24411$ snipped-for-privacy@news.tiscali.nl...

Reply to
marinus janssen

Op Fri, 22 Aug 2008 11:54:29 +0200, schreef "marinus janssen" het volgende.

Mooi, maar aub niet meer achter > tekens antwoorden.

groetjes Henk

usenet@pc-freak.nl     http://www.pc-freak.nl
Reply to
~PC-freak©~