Draadloos USB verbinding: Mogelijk, en zo ja waar verkrijgbaar?

Mijn Digitale Spiegelreflex, een Canon 10D kan ik op mijn laptop aansluiten waarna een gemaakte foto dmv een USB verbinding automatisch op het scherm van de laptop verschijnt (en op de HD wordt opgeslagen) dit kan ik dan bijvoorbeeld ook doorzenden naar een beamer

Nu wil ik de verbinding Camera Laptop graag draadloos hebben zodat ik vrij kan bewegen en de beelden toch bij de Laptop aankomen. Ik vind een hoop netwerkoplossingen, maar een 'echt' draadloze USB verbindingsoplossing ben ik nog niet tegengekomen, wie weet meer?

Richard

Reply to
Richard Hijdra Imaging

Naast data gaat er over het USB kabeltje ook nog de voedingsspanning (ik geloof iets van 5V/500mA) waar een aangesloten apparaat al dan niet gebruik van kan maken. Ik kan me voorstellen dat dat een complicerende factor is voor een een draadloze, draagbare en compatible USB oplossing.

-- Peter van Merkerk peter.van.merkerk(at)dse.nl

Reply to
Peter van Merkerk

"Richard Hijdra Imaging" schreef in bericht news: snipped-for-privacy@www.rhi.nl...

Misschien met Bluetooth? USB-adapter in je camera en een in je notebook?

rabarbertje

Denk niet dat het gaat werken, aan de zijde van de camera heb ik een soort 'actieve' aansluiting nodig, ik kan immers geen software voor de adapter in de camera installeren, ook de voeding voor de adapter zal extern moeten (batterijtjes)

Als er nog geen standaard oplossing voor is, houdt het op vrees ik. Wel gevonden; een bluetooth naar USB printserver, ik betwijfel of die werkt op een camera (het blijft communicatie, maar niet via een softwarematige printerpoort)

Richard

Reply to
Richard Hijdra Imaging

Ik weet niet of dit klopt - ik heb geen ervaring met Bluetooth - maar het idee was toch om ALLE apparaten draadloos te verbinden, dus ook een camera? Je camera stuurt signalen de USB-kabel in, en ontvangt signalen uit de USB-kabel. Een Bluetooth-USB-dongle is dus alleen maar een USB/radiosignaal-omzetter: er hoeft dan toch geen software op de camera geïnstalleerd te worden? Ik zou naar een computerzaak gaan, en het even navragen.

Reply to
rabarbertje

Bij Bluetooth heeft in ieder geval één van de twee apparaten een Bluetooth interface nodig, wat zoveel wil zeggen als: je camera moet er van zichzelf geschikt voor zijn (de zender/ontvanger voor Bluetooth moet er al in zitten). Je kunt twee Bluetooth zend/ontvangertjes dan ook alleen maar gebruiken bij PCPC/Laptop verbindingen.

Rick.

Reply to
Rick