Latest threads in Electronics (Danish)show only best voted threads

Subject Author Posted Replies

Lineær PSU - "hæve" 0
muligt. konstruktion, hvor man i stedet for at "nedjustere" plus, "opjusterer" minus eller 0: Karl Erik.
17
17

Mikrobølgeovn indbygget
Og det skulle den ellers her. siderne, og 15 cm foroven i dens skab. man benytter den...? Preben
2
2

solpanel til smps , og at holde spændingen fra pane l fast
it.. alex

Håndtering af reverse power fra Servo motorer ?
Hej. re den energi som motoren producerer ved opbremsninger. (Reverse power) 75VDC, Motorens nominelle udgangs effekt er 200W, og peak 1150W. Jeg ved ikke om der allerede findes noget diagram omkring...
4
4

Overvågning af loftrum og skunk
Hejsa Er der nogen, der har lavet noget lignende?
7
7

Bosch skruemaskine kan ikke regulere hastigheden
hastigheden. Normalt kan man styre hastigheden proportinalt afh. af hvor Desuden blinker de tre LED'er som indikerer batteriniveauet, det plejer FUT: dk.teknik.elektronik
2
2

Trinløs VCA eller justerbar oscilator
Hej d.t.elektronik Jeg kommer til at have lidt kyndig vejledning. Er det mig der er en abe til at bladre i RS katalog og Google ? eller hvad overser jeg ? justering af gain er vigtig her, men det er...
8
8

TV starter selv
En af mine bekendte har Yousee. Hun har et B&O TV med tilkoblet Yousee box Type N7700-TC-4-D. Systemet fungerer rigtig fint, blot er der det problem, at TV'et starter hver nat. Jeg kan se, at det...

Koncentrisk rotationsencoder.
37 i kataloget, eller noget tilsvarende?
1
1

Måling af vandstand i regnvandstønde
Arduino. Det er til noget drivhusvanding hvor jeg godt ville kunne fx give 5 liter om dagen. Pumpestyringen har jeg allerede, men den er pt. blot timerstyret. rumindholdet. Den er dog svagt konisk,...
31
31

Oplade 2 akkumulatorer
ler mig, at der kan indskydes en diode i hver tilledning til akkumulatorern Hilsen Poul
3
3

Trådløs kommunikation
luftfugtighed, temperatur og jordfugtighed. Der er masser af beskrivelser af vel kunne . Den virkelige den praktisk at eg g man noget der rent faktisk er godkendt til hjemmekomponerede projekter, og...
14
14

Guide til RF
Hej alle Jeg har arbejdet med elektronik og automatik (og rigtig meget software) de d siden FTS. MVH Sonnich
1
1

Finde kabelbrud i enkelt tråd i jorden.
fliser eller jord. Leif
7
7

Buck converter trafostørrelse
Jeg har en lille ringkerne trafo 220 volt til 16.2 volt 60 watt. Jeg broensretter de 16.2 volt ac, og udglatter med 10.000 uF. Derefter ind i buck converteren, som justeres til 13 volt dc ud. varm :-)...
13
13