USB -> Hjemmebyg?

Hvordan kan man nemmest sætte hjemmebyggede ting til USB porten? Jeg ville egentlig gerne gøre det via en PIC, men de eneste Microchip har med USB interface er OTP kredse, så det kan godt blive en bekostelig affære at lae noget med sådan én.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]
Reply to

Hej Lasse,

Ja, det er surt med Microchip, jeg går også og håber på at de tager sig sammen til at lave en flash-USB processor.

Men check evt. Jespers webshop...

Hvis du vil lave mest selv:

Hvis du vil slippe for "snavset":

--
Venlig hilsen,
Søren

Den ser faktisk rigtig interesant ud, selvom jeg synes 323 kr er temmelig meget for noget der kan ligge i min håndflade.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]
Reply to
Lasse Jensen

Hvad ville det koste dig at indkøbe komponenter, lægge print ud, producere det og bestykke det ?

I små styktal er det billigt, uanset om det kan ligge på een eller to hænder :- )

Man kan få dem lidt billigere her:

Jeg har købt en del, og de er ret smarte.... Har dog kun "leget" med dem, ikke brugt dem rigtigt (endnu). Du kan sagtens lave dem selv (print og alt er på nettet), men det kan ikke rigtig betale sig medmindre du laver en del.

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

affære

Det engelske blad "Elektor" har haft en del artikler, som omhandlede USB og elektronik. Det kunne måske være en god idé og læse en årgang eller to igennem, især de sidste.

MVH Bo Holmqvist

At kontakte mig: Besvar denne - ret i adressen efter devisen: "Fjern lyden, men lad billedet stå" Alt dette bare for at undgå spam

Reply to
Bo Holmqvist

Hej Lasse,

Hvor meget koster og fylder en diamant på 1 karat mon ? ;)

(N.B. Husk det er svenske kroner, så du kan ca. regne det som om prisen uden moms er i danske kroner).

--
Venlig hilsen,
Søren

Jeg mener at når jeg ikke rigtig har noget formål med den, andet end 'legetøj', så er det mange penge for at det snakker via USB istedet for serial porten.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]
Reply to
Lasse Jensen

Philips har en USB interface chip der hedder PDIUSBD11. Den har I2C interface, men kræver en del programmering og nogen kendskab til USB protokollen.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Efter tråden her at dømme, så er det for besværligt og dyrt..

Har også undret mig fra starten af, da USB kom til verden.. Hvorfor blev der ikke bare valgt at bruge ethernet, så var der ikke begrænsninger på antallet af enheder, kabellængder og en masse andet tåbeligt bavl, og så kunne man jo tilslutte sit udstyr til alle slags maskiner, bare der er ethernet interface på. Og det bringer jo selvfølgelig en frem til, hvordan man nemmest implementerer det i sit system.. Kræver jo ikke andet end et PCI-netkort til 40-50 kr., og lidt PCI-emulering i sit system, + noget software, så er man vel kørende?

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Nu er jeg lidt nysgerrig... hvad kan den af smarte ting? Hvilke funktioner er det der samles i den enhed? Er det selve bus-delen den klarer, eller er det noget helt andet? Har overvejet at leje med USB i stedet for paralelporten, men har dog ikke sat mig ind i det endnu...

Reply to
Casper Bang

Kommer lige i tanke om at der er nogen der har lavet en lo-speed implementering på en Atmel i ren sorftware. Det er en billig mulighed.

--
Ulrik Smed
Denmark, Aarhus

Hej Casper,

USB til 8bit parallelt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Preben,

Hvor meget løber det op i når du lægger fragt og told oveni de 33$US ?

--
Venlig hilsen,
Søren

Nul og niks... :-)

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Ups, der skulle have stået: "Ikke mere..." :-)

Ikke de gange jeg har fået det tilsendt. Fragt er med i prisen, og told har jeg ikke betalt (ved ikke om det er et tilfælde).

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

Hej Preben,

Du må ha' været heldig, for der skal da beregnes told på varer fra down- under. Og så er det spørgsmålet om det ikke bliver dyrere - alt i alt.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Lasse,

Du kan også få den som kit (for ca. 191,- danske kroner):

--
Venlig hilsen,
Søren

Muligvis, jeg har bestilt fra dem 4 gange (usb-moduler og GPS-moduler), og ingen af gangene har jeg betalt told.

Tvivler på det.

Med venlig hilsen Preben

Reply to
Preben Mikael Bohn

hej

de er billige....30-50 kr pr stk...afhengig af antal....og kan købes i små mængder....

/f

Reply to
Finn Bindeballe