Transistor RBL 43P, data/erstatning ???

Hej NG.

Er ved at reparere kontrolboxen i mit oliefyr. Har antagelig lokaliseret fejlen til en krafttransistor type RBL43P, som periodisk slår igennem. Det er en silicium NPN i SOT-93 hus.

Jeg har ledt meget efter data for transistoren på nettet, men uden held. Den sidder som starttransistor for tændspolen, naturligvis på lavvolts siden (ca. 70 volt RMS).

Er der nogen som kan hjælpe mig med data og/eller en erstatningstype ?? (eller ligger med en original).

Venlig hilsen, Frank

Reply to
edob

Typebegetnelsen er uden mellemrum altså: RBL43P.

Har fundet et muligt erstatningsnummer ON4173, uden at det har bragt mig videre.

Vh, Frank.

Reply to
edob