Sony Multiscan 200ES

Hey.. hvad gør man når sådan en skærm buler ind i begge sider ??

er det en cap over i det "Hotte" area ???

i princippet har jeg en mere en Viewsonic PT810 der gør det samme.. nogle der lige har et godt hint ??

-- Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på ->

Kasper

Fikser den, eller lever med det ;o)

Njet.

Find øst/vest korrektionskredsløbet og reparer det. Det er som regel lavet med en transistor (TO-220) og en spole. Check for kortsluttet transistor, løse forbindelser m.v...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hey.. hvor såen ca skal det være henne af ???

-- Mvh Kasper

nogle

med

Reply to
Kasper

Inde i kassen!

Det er sq svært at sige, men der er ikke _så_ mange store spoler i en monitor. Find en høj spole med en transistor på køleplade ved siden af.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hey...

jeg kan ikke umilbart finde noget....

men jeg kan jo lave korrektion i menuen af billedet... men det buer bar emeget indaf....

ved ikke om det så er noget alvorligt ?

-- Mvh Kasper

transistorer

Reply to
Kasper

Hey...

fandt lige dette datablad...

det er på styrings kredsen... med hvilket er det output der bestemmer det ???

lige et andet spørgsmål... min svigermors tv er begyndt engang i mellem at lave nogle bælter på tvet, hvor der er somom hver anden line er rykket lidt i forhold til de 2 andre linier der er ved siden af... det kommer og går lidt... og det er aldrig på hele skærmen.. jeg tror det er en dårlig lodning.. men har ikke kigget på det

-- Mvh Kasper

årsagen :(
Reply to
Kasper

Yrk, den kan jo maaaange ting...

Hmmm, så vidt jeg kan se er ben 37 og/eller 39 til ø/v korrektion. Mål på disse mens du piller ved skærmens pincusion-kontrol. Sker der noget?

Der er dømt omlodning!

PS: Er du iøvrigt ikke flink og svarer _under_ det du citerer? Det gør det meget nemmere at svare dig...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

disse

har ikke haft strømpå mens jeg har målt... det er lidt mere compliceret... korte ledninger.. ):

men jeg er ved at følge printet lidt af....

er strandet ved en kreds c6753a tror mpske det er et transistor array.....

det ser ikke ud som det er opbygget som i den app. notes ):

Reply to
Kasper

Jeg forstår det ikke.. kan det være fordi det er "flat" billedrør det snyder ??? for jeg kan godt justere det meget til hver side... men det er som når jeg justere det.. kan jeg ikke få det lige i begge sider / heller ikke lige hele vejen ned i den ene side...

men tror jeg har fundet kredsløbet der laver det korrektion... det har forbindelse med H-afbøjnings spole, gennem den store spole og så vidst lidt caps.. ikke sandt ?

fandt ellers en dårlig lodning der....

-- Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på ->

Kasper

Syntes også billedet bliver større / mindre når man skifter fra mørk til lys baggrund ??

Reply to
Kasper

jae det kan være... men den anden skærm jeg har gør det samme.. (trinitron begge) og det er som den nederste ½ del af skærmen buer "kraftigt" indaf i begge sider mens den øverste del er ret lige...

ellers,

indbygget

i serie med afbøjnings spolen sidder den spole jeg snakker om... og i + siden af den sidder de transistore...

Men hvad med det med at skærmen bliver større og mindre med lys / mørk billede ?

Kasper

Reply to
Kasper

Okay. Det kan da meget vel være en fejl, men om den er nem at finde... :(

Sorry, jeg citerede lige lidt for hurtigt...

Det skyldes en underdimensioneret strømforsyning og der er ikke rigtigt noget at gøre ved det. Det har vel været sådan altid eller?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

bare så lidt sjovt at jeg har 2 monitor der gør det samme ??

noget at

ved det ikke, har lige fået den....

Kasper

Reply to