SMD transistor

Hej NG

Jeg sidder her med en halv-defekt Thule Spirit AmpDrive forstærker, som har den egenskab at pludseligt kommer der en del hvid støj i venstre kanal, men rører man benene på nogle småsignal transistorer med at stykke metal, forsvinder støjen. Gør man det samme længere oppe i kæden sker der intet, så jeg tror problemet er blandt disse, så dem vil jeg lige prøve at skifte.

De er mærket enten 26p eller 2Gp og så lodret 7n.

Hvad er det for nogle?

Mvh Morten

Reply to
Morten

har

men

Hejsa,

Det kunne godt være en DTC144EM fra Rohm. Se datablad her:

Men det kunne også være en dobbelt diode MMBD1203 fra f.eks Fairchild. Se databald her:

Du må kunne vurdere hvad der er mest sandsynligt ud af kredsløbene omkring dem.

Håber det hjælper!

Mvh Henrik

Reply to
Henrik [6650]

Hov, glemte lige denne:

Hvis vi nu antager at 7N er markeringen istedet for 26, så kan det også være en BCW68 pnp småsignal transistor

Mvh Henrik

Reply to
Henrik [6650]

Takker! Tror nu mest på det er en småsignal transistor, men jeg forstår bare ikke hvorfor den markering så er den mindste og den, der står lodret...

Mvh Morten

Reply to
Morten

Morten said the following on 13-11-2005 10:41:

Har du checket

Der er 2Gp BC850C Phi N SOT23

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Tja... Det lyder vel faktisk mere sandsynligt... Takker! Må hellere få bestil nogle stykker af dem også.. Surt portoen er det dyreste :-p

Mvh Morten

Reply to
Morten