Siemens Gigaset 2010 håndsæt

Er der nogen, der har et tip til, hvordan man åbner 2000S håndsættet til en Gigaset 2010? Det ser ud til, at jeg har en intermitterende dårlig forbindelse fra terminalerne til ladekredsløbet.

Med venlig hilsen, Kjeld

Reply to
Kjeld Nielsen

Har du prøvet at rense termninalerne i bunden af telefonen med en lille vatpind med sprit?

Tror nu næppe det er de interne ledningerne der pludselig for dårlige forbindelse??

Har selv et problem med min philips telefon.. Lortet af lavet af aluminimum, både i laderen og telefonen.. Og det skal renses rimeligt tit, ellers lader telefonen ikke

Reply to
Bjarke Hansen

Den er clipset sammen. Og den adskilles ved at trykke de rigtige steder. Og der er mange clips. Den er vist ikke beregnet til at blive åbnet...

Kontakterne, der sidder i bunden af telefonen er blot fjederkontakter, der "burde" skabe forbindelse til printet inde i hylsteret. Desværre har man ikke ofret en ordentlig forgyldning af printet, så den tynde fortinning slides til et sort dårlit sted, der giver dårlig kontakt. Jeg har renset alle stederne og fortinnet dem igen. Det er ca 1 år siden, og det virker stadig.

Den 20/10-2003 klokken 09:31, skrev "Bo Bjerre" i :

Nej, det er det sædvanlige :-( Har tidligere haft adskilt min egen Ericsson DT 120. Det efterlod nogle mærker i kanten :-(

Basen har været adskilt og kontaktpunkterne renset. Troede også, at fejlen lå dér, idet jeg ikke kunne måle nogen spænding på fjedrene. Viste sig at være ok, når blot jeg målte på AC i stedet for DC ;-)

Jeg må vist i gang med at "volde" håndsættet, og få det skilt ad. Jeg kan som regel få ladefunktionen frem ved at banke let på håndsættet på de rigtige steder. Men den falder ofte ud igen. Tænker, at det er en forbindelse fra bundkontakterne til printet(?) i håndsættet, der er defekt, - måske efter for mange ture på gulvet(?).

Med venlig hilsen, Kjeld

Reply to
Kjeld Nielsen

Den 20/10-2003 klokken 06:04, skrev "Klaus D. Mikkelsen" i :

Der er ingen skruer, men under klistermærket er der 2 små huller. I bunden af hullerne kan man se noget blankt metal. Har prøvet at trykke på disse metalpunkter, idet jeg tænkte, at dette måske var en udløsermekanisme, så coverne kunne skubbes fra hinanden. No-go. Så de er nok clipset sammen.

Med venlig hilsen, Kjeld

Reply to
Kjeld Nielsen