Selvbyg guitarcombo

Hej

For mange år siden byggede jeg en guitarcombo til en af vore lærlinge på fabrikken. Konstruktionen kom fra enten Ny elektronik eller Populær Elektronik, men jeg har forlist papirene. Nogen der husker/kender den og eventuelt kan hjælpe med kopi ? Der har også været en udgave i Elektor engang som jeg gerne vil se.

Min plan var at bygge en til min dreng, den skal være lavet sådan at den kan køre på batterier og være udstyret med noget der ligner en 5" enhed.

Gode råd og tips modtages med glæde.

----- Original Message ----- From: "Max" <

Det er sjovt at bygge selv, men Roland laver altså nogle meget udmærkede batteridrevne som beskrevet. Jeg har selv en microcube

der er den mindste i serien. De har næsten kult-agtig status. Der findes også en side hvor diverse modifikationer (f.eks remote kanalskift) er beskrevet - hvis endelig loddkolben skal i brug. Der ligger osse min opskrift til: Ekstern højttaler og indbygget strømforsyning. Forstærkeren kan meget anbefales fordi den lyder og godt - og har de effekter de unge vil ha´ i dag...

mvh Per*

Reply to
Per*

Hej Per*

Ja, bare verdenen var så enkelt, så ringede jeg bare til nogle af vennerne og så kom der såmændt både en Roland og en Marshall og et par stykker andre med posten, men det er verden ikke. Det betyder noget for sønnen at far har lavet noget til ham. At få noget eller købe det betyder ikke rigtig noget.

"Max" <

Det betyder noget for sønnen at far har lavet

Og spøgende kunne man tilføje, at det osse betyder noget for far at lave noget til sønnen :-) Held og lykke med projektet

mvh Per*

Reply to
Per*

Hej Per*

Det behøver ikke være spøgende, det er fakta :) Naturligvis betyder det noget for mig.

Tak skal du have.

"Max" skrev i en meddelelse news:48fe092f$0$15874$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Hvor stor er din erfaring?

Der er mange projekter på nettet. Bare kig her:

|lang_en|lang_no|lang_sv|lang_de

God fornøjelse til jer begge!!!

mvh. Tonni

Reply to
Tonni

Hej Tonni

I at bygge comboer ikke særlig stor.

I at bygge elektronik og højttalere i al almindelighed temlig stor :)

Ja, men jeg ville gerne genfinde dem fra tidligere.

Jo tak, og tak for info.

Hej Max,

I lighed med tidligere har jeg også revet artiklen til den forstærker Ny Elektronik byggede - Det er en Combo forstærker med omkring 100Watt. Jeg fotograferer den gerne af for dig. Jeg mener også at have set noget Elektor engang lavede men har ikke artiklen tror jeg.

Prøv også at kigge på konstruktion 27 og 27b fra Elliot...

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Hej Lars

Jeg vil meget gerne have en kopi af den artikel og vil være dig taknemmelig hvis du gider maile mig den.

Jeps, dem har jeg kikket på.

Er sendt.

/Lars

Reply to
Lars Peter Larsen

Hej Lars

Er modtaget og der lyder et kæmpe tak herfra.

vil du videresende Max? Tak...

mvh Rasmus

Reply to
Rasmus M. Jensen

Det lyder interessant. Overvejer selv at g=E5 i gang med en guitar forst=E6rker. Vil du dele info med resten af klassen Max? ;)

mvh David

Reply to
Klevang

Hej David