REED Switch i instrumentbræt på bil

Hey

Hvor mange biler har den reed switch siddene fra fabrikken, er det fælles for alle ??

hvor gamle biler sider det i ?

kan man montere en selv hvis de ikke er der ?

Kasper

Reply to
Kasper

Svært at sige, men i mange tilfælde er den jo allerede i brug. Jeg kender det kun fra min gamle Mazda.

Hvis du er lidt fingernem kan du vel placere et lille reedrør ved siden af magneten i spedometeret.

--
Jens       callto://jensep

My golf is improving. Yesterday I hit the ball in one.
Reply to
Jens Petersen

Hvad er det nu liiige en reed-switch er?

--
Mvh, Kim Voss Schrader (fortsat skribent i dk.fritid.kaffeklub.bil)

Privat radiosamling sælges, giv et bud pr. mail! Befinder sig på Sjælland.
  http://www.schradertegner.dk/radioer
Reply to
Kim Voss Schrader

fælles

Kontakt som aktiveres med et magnetfelt.

Jeg er så bare ikke helt med på hvad den gør i et instrumentbræt?

MVH Thomas

Reply to
Thomas Eg Jørgensen

Hej Thomas

Kan bruges til at lave en udlæsning af et gammeldags mekanisk speedometer.

Yep, typisk et glasrør med et par kontakter i. Og typisk normalt åben...

/Anders

Reply to
Anders F

Hej

Meget ofte indstøbt i et plast hus af hensyn til mekaniske påvirkninger, ses f.eks. på masser af cykelforgafler.

Mvh max

Nå ja! Sådan nogen rippede jeg engang fra en bordregnemaskine (en gammel

80'er-model).