PDS, nettverk

Jeg kablet opp huset mitt med CAT5 for en 10 - 15 års tid siden. Nå begynner jeg å få vansker:

Alle kontakter ute i perifirien er ELKO, 2xRJ45 med Kronetilkopling. I patchfeltet har jeg brukt 2 stk ALCATELL 12xRJ45. + Krone.

Matrialet i RJ45-kontaktene ser ut som tin, skjønt, jeg tror at det er et annet materiale, men ikke guld. Det samme ser ut til å være tifelle med kronetilkoplingen.

Nå når jeg skall ta i bruk nye forbindelser til eternett, ser det ut som jeg har "dårlige" eller ikke forbindelser.

Jeg tenker meg at jeg har fått belegg på kontaktflatene, oksyd?

Har andre hatt liknende erfaring? Hva kan være mulig rensemetode? Hva annet bør jeg kontrollere?

HM

PS Jeg har fått en dobbel ELKO-kontakt som også påstås å ha dårlig forbindelse i den ene kontakten, uten noen synlige skader.

Reply to
Harald Mossige