Nummerviser med RS-232 udgang

Hej NG

Jeg er på jagt efter en nummerviser med RS-232 udgang, så nummeret på den der ringer kan komme ind i pcén. Jeg ved at Brinck Elektronik har / haft et byggesæt, men det udgår. Er der nogen der har en god ide udover at bygge den selv ?

--
Venlig hilsen

Viggo
Reply to
VIP

"VIP" skrev i en meddelelse news:45fa6ef1$0$15883$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Det er ikke så svært, du skal bruge: en LF transformator, en opto-cpl til ringedetector en DTMF decoder og crystal til denne. en uP som bindeled mellem decoder og pc.

  • det løse "R,C"

Det er ikke så svært at lave det, der sendes en DTMF toner før den første ringe puls kommer, det er så bare disse toner der skal decodes og sendes videre til din PC.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Jammen hvorfor køber du ikke bare det fra Brinck ? Jeg har lige samlet sådan en fætter - og det spiller bare.

(PS: Der var 3 forkerte modstande med i min pakke !!!!)

VIP skrev:

Reply to
Hans-Henrik Andresen

  Med venlig hilsen,    Ove Kjeldgaard,    nospam AT privat DOT dk
  Natur og Friluftsliv:
Reply to
Ove Kjeldgaard

Ja, hardwaren er det mindste af det. Der skal vel osse blandes noget tekst, der skal kompileres. Både til nummerprocessoren og til PC'en

"VIP" skrev i en meddelelse news:45fa6ef1$0$15883$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Tak for svarene, jeg valgte Brinck´s byggesæt

--
Venlig hilsen

Viggo
Reply to