LCD TV / PSU

Jeg har et LCD TV som bruger en ekstern PSU. Denne mangler og jeg skal derfor have sammenstykket en ny. Jeg har fundet en PSU med rigtige specifikationer og et stykke ledning med det rigtige stik - jeg er bare i tvivl om p=E5 hvilke ben der skal v=E6re sp=E6nding og stel. Ud fra printet i tv'et kan jeg ikke se nogen oplysninger om hvilke ben der er til hvad, den eneste hj=E6lp er umiddelbart denne tegning:

Det er et rundt stik med 4 ben.

Men n=E5r jeg s=E6tter PSU'en til tv'et, begynder LED'en p=E5 PSU'en blot at blinke. Er det pga. kortslutning? Hvordan finder jeg ud af hvilke ben der skal have sp=E6nding og hvilke der skal have stel?

Mvh Henrik

Reply to
henrik

snipped-for-privacy@veb.dk skriver:

Hvilket ?

Pus på alle de inderste og minus på kappen.

Sikkert, hvordan har du forbundet de nuværende ledninger ?

Kom med flere oplysninger, hvilket tv, hvornår har du fået det, hvorfor mangler strømforsyning sv.

      Nu også med Renault elektronik som speciale.........

Eller også kan din PSU ikke giver nok Amperere til at starte TVet op..

-- Med Venlig Hilsen Johannes

Reply to
Johannes

ra

I forhold til tegningen er =F8verste venstre sat til plus og =F8verste h=F8jre til stel (det ser ud til at benene h=F8rer sammen 2 og 2 p=E5 selve printet h=F8jre og venstre side hver for sig). Det stik jeg har fundet og flyttet over har 3 ledninger, hvor den ene ledning gik til 2 ben (de nederste) - jeg tror ikke der er forbindelse til "kransen" af stikket.

Det er et prosonic 20" LM20D, som stammer fra et konkursbo og jeg ved ikke hvorfor str=F8mforsyningen mangler. Vil det hj=E6lpe med billeder af printkortet?

Reply to
henrik

Det er en 12V / 5A hvilket giver de 60W som der st=E5r bag p=E5 tv'et. Tr=E6kker den mere n=E5r der skal t=E6ndes? Burde den ikke i det mindste at kunne st=E5 "stand-by"?

Reply to
henrik

snipped-for-privacy@veb.dk skriver:

Ja, eller "hands on", hvis du bor i nærheden af Hammel....

Hej,

Jo, det vil jeg tro.

Du har vel ikke haft byttet + og - om? Så kan man komme til at kortslutte en "reversediode" i skærmen..

Prøv at sætte en PC ATX strømforsyning til.

Gul=12V Sort=Stel

Kortslut Grøn og Sort på ATX stikket, så den starter op..

Den giver ihvertfald strøm nok, så må du se om det ryger fra skærmen - for en ATX PSU giver power!, eller så lukker den ned(blæser stopper) ved kortslutning.

-- Med Venlig Hilsen Johannes

Reply to
Johannes

Jeg bor i Randers, s=E5 det ville da v=E6re dejligt hvis du har lyst til at kigge p=E5 det :-)

Reply to
henrik