Krystal tester?

Hej

Jeg flyver med modelfly, og jeg kunne godt tænke mig at vide om det kan lade sig gøre at bygge en krystaltester med frekvenstæller/viser (til 35 mhz)??

Mvh John i Randers

Reply to
John Skjærlund

John Skjærlund skrev i en nyhedsmeddelelse:

kan lade

Du køber bare en frekvenstæller og sætter en snuser på, så kan du aflæse den frekvens din flyver sender på.

Snuseren vil typisk læse den frekvens der er tætteste på.

Jeg bruger det selv til mine radioer.

-- Ejvind Andersen Fjern"xx"

Reply to
EA 2730

Hej John

lade

En mulighed vil være en frekvenstæller og en oscillator bygget sammen, en velegnet tæller til formålet kunne være et kit fra

det hedder 45-MHz-Frequenzzähler (Art.-Nr. 4935), hvis man ikke vil have det som kit er der mulighed for at købe printene alene.