Josty kits specs (2024 Update)

Ja, ude i Vangede. Senere flyttede han til Ballerup, men havde også noget hjemme i Albertslund, hvor han også startede Circuit Design, inden det flyttede til Karlslunde.

Jan var også kendt som licensereret radioamatør, hvor jeg ofte havde kontakr med ham på 2 m.-båndet. Jeg besøgte ham flere gange på hjemmeadressen i Albertslund og har da såmænd et par af hans strømforsyninger endnu.

Desværre nåede han ikke lang med det, inden han styrtede ned med en helikopter.

Konen kørte firmaet videre, men hvornår skulle det være flyttet til Sverige?

-- Med venlig hilsen KHJ

Reply to
KHJ

om

Jeg har arbejdet under Steen i mange år.

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Jeg mener han har en komplet samling af vejledninger fra Josty, men ellers har du da ret :-)

Martin

Reply to
Martin Axelsen

"Frank Johnson" skrev i en meddelelse news:4191ee4b$0$303$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Kunne det være den her ?

AF100.

100-150Watt JostyKit MOS-FET Audio forstærker. Printet er mærket : CA50-AMP/031083 High Power Audio Amplifier Copyright Jan Soelberg. Strømforsyningselektrolytterne og dioderne sidder også på printet.

mvh JBH

Reply to
JBH

"Michael Meidahl Jensen" skrev i en meddelelse news:4193822e$0$167$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

om

Hejsa Michael

Prøv evt. at kontakte

da jeg mener at indehaveren hedder Jørgen Ølgaard. Det kunne jo være at der var en sammenhæng.

--
Venlig Hilsen

Frank Lyngaae
Reply to
Frank Lyngaae

Ja, det skal fedt hjælpe. Jørgen Ølgaard og Jan Solberg røg i totterne på hinanden, hvorefter Jørgen Ølgaard rykkede ind på Sortedams Doseringen, og Jan blev i Vangede, men flyttede senere, vist nok til Ballerup. Han boede selv i Albertslund.

-- Med venlig hilsen KHJ

Reply to
KHJ

måske, både dioder til ensretning 1N5404 vist og lytterne 2 stk. 2200uF@50V sidder på printet....

"JBH" skrev i en meddelelse news:41952a59$0$165$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Frank Johnson

Hej alle nysgerige

Har netop modtaget en scannet manual/diagram fra Johnny (JBH), og det er netop den jeg søgte. Altså er der tale om: AF100. 100-150Watt JostyKit MOS-FET Audio forstærker. High Power Audio Amplifier Copyright Jan Soelberg.

mvh Frank

"JBH" skrev i en meddelelse news:41952a59$0$165$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

Reply to
Frank Johnson

Hej Frank,

Et kort blik på logoet øverst siger vist det hele :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, så ligner

mere det gamle Josty

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Ihvertfald logoet, vareudvalget ligner ikke en hobby elektronik forretning. Men de har selvfølgelig også skiftet "kit" ud med "data".

Reply to
HKJ

Det har du misforstået.

Jeg sidder her med det første "katalog" fra Josty-kit fra 1966 - en foldet A4 side.

Bagsiden er prydet med samme logo som på

dog med navnet "Josty Electronic".

--
Kim
Reply to

Hej Per,

Næh, du er bare ikke gammel nok ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

hedder

Jeg har en samling af deres byggesættegninger fra starten af 70'erne. Både

(Josty Electronic) og
(Josty Kit). Rent faktisk har de også kombineret de to logoer, med udgangspunkt i
(Josty Kit).og med
- logoet placeret, istedet for den originale graf! :-)

Hilsen lars

Reply to
Lars T. Thomsen

Tak som byder. Det er sjældent at høre den kommentar, men dejligt :)

Jeg har fundet en AE fra 1975 (7. udgave) frem. I den er der Josty Kit byggesæt, hvor der på printet er et logo der minder om ovenstående. Selvfølgelig står der 'Kit' i stedet for 'Data'. Samme logo optræder i udgaven fra 1980 som er opdelt i 2 bind, hvor 2. bind er Josty Kit byggesæt med diagrammer og virkemåde.

Per :o)

Reply to
Per Thomsen

Hej, kan du dela ritningen? Jag har 2 st. som behöver översyn. Mvh, Lars

Reply to
Lars