Hovedkort med gravide caps

Jeg har et hovedkort: MSI K7T Turbo 2, deffekt, med to gravide kondensatorer.

Akkurat desse kondensatorene er ikke "lagervare" her i huset. Hvor smart er det å bruke hårføneren på noen kort som er degradert til reservedeler?

HM

Reply to
Harald Mossige

Hej Harald.

Jeg tvivler på at din Hårføner bliver varm nok, til at du kan lodde kondensatorene af.

Jeg bruger dog en varmluftblæser (400 grader C) til at fjerne den slags når printet alligevel ikke skal genbruges.

Printet får nemlig nemt varmeskader, og delaminerer når man pludselig vamer så meget.

// Per.

Reply to
Per Jensen

Hårføner er nok ikke rette navnet nei. Det er en 2000W varmepistol. Den fungerer meget bra som dissasembler.

Nei, eg tenker mest på den kondensatorkvaliteten eg får ut.

HN

Reply to
Harald Mossige

Kondensatorene skades normalt ikke af det, hvis du varmer fra undersiden

- det går jo meget hurtigt, og de varmes ikke op i lige så lang tid, som hvis du gjorde det med en loddekolbe.

Så kom du bare igang ;-)

// Per.

Reply to
Per Jensen