Forbindelser til TFT LCD

Ja, jeg ved det godt, man kan _IKKE_ bare forbinde en TFT LCD direkte til en analog VGA-udgang på PC'en.

Jeg har fået fat i 2 af disse convertere (

)

Og den kan klare jobbet !

Og så kommer det "sjove". Min gamle bærbare gav op, og den vil ikke længer fungere med ekstern RAM, så den har jeg slagtet, og ud af den kom der en Fujitsu CA51001-0200 TFT skærm.

Ifølge en masse sider på nettet, så er skærmen på 3x6 bit (18 bit i alt (meget normalt!) og 3,3 volt forsyning, TTL interface.

Ingen kan skaffe datablad på bæstet :-(

HER kommer så det mystiske !!!

Det originale flexkabel der går fra bundkort til LCD er kun på 10 ledere (der er flere, men de er alle stel, stort set) dvs, sige at der går i realiteten 10 forskellige ledere op til skærmen, dvs. 1 3,3v, 1 stel, og så de resterende 8 til farverne...

Hvad er jeg gået glip af her ? hvordan overfører den de 3x6 bit farve ? selve panelet understøtter 18-bit farver, i 3x6 bit... kan det mon køres i en seriel mode ?

Jeg ved at panelet virker (i den bærbare) så derfor kunne jeg godt tænke mig at lave en speciel monitor til indbygning, og det er jo muligt med dette converter-modul

Jeg har set tidligere, at der sidder nogle personer herinde med god viden i LCD'ere m.m - ER der nogen der kan hjælpe mig ???

På forhånd tak,

// Per

Reply to
Per Jensen

Hey

Hvor mange farver kunne computteren vise ??

hvis det var 256 max kunne mindre en 3*6 bit jo klare det i et project jeg lige har laver var der kun brugt 3 bit pr farve og resten lå parrellelt... derved bare midre farver

Kasper

"Per Jensen" skrev i en meddelelse news:3f98294d$0$9788$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

en

mig

Repzak

Den kunne vise 16 eller 32 bit farver så vidt jeg kan huske... det afhænger af grafikrammen, som kun var på 2 MB.

Den var ihvertfald ikke begrænset. det er en _MEGET_ god skærm, den er ekstrem lysstærk, og klar..

// Per

til

længer

viden

Reply to
Per Jensen

"> > > Det originale flexkabel der går fra bundkort til LCD er kun på 10 ledere

og

?

køres

og du er sikker på det er 3*6 bit ? så skal der være Hsync og Vsync også og en dot clk

der findes en version jeg ikke kender så godt med en 10 databit bare ... men kender intet til det

Kasper

Reply to
Repzak

men

Hmm, denne her side påstår (ligesom mange andre) at det er 262.000 farver (6bits per farve)

Kan du hitte rede i det ?

// Per

Reply to
Per Jensen

en

Yep, sikkert en LVDS link (PanelLink)...

/A

Reply to
Anders Frederiksen