Filtervagt til genvex, DIY?

Jeg har fået en ide om at lave en filtervagt til mit passive varmegenindvindingssystem (Nilan) i stedet for at forlade mig på en vis driftsperiode.

Som jeg forstår det, drejer det sig om at detektere en tilpas stor trykforskel mellem forside og bagside af filteret.

Min uinformerede og umiddelbare ide er at bruge to tryktransducere a la MPX2301DT1 (købes på eBay) koblet i hvad man kunne kalde en justerbar Whetstone-bro og så trigge når signalet er højt nok.

Nogle input/ideer til en billig og nem løsning?

--
Steen Suder
Reply to

Den 08.01.2012 15:56, skreiv Steen Suder:

Honywel har for salg billigutgaver ab differensetrykktransduserer. Jeg vet at jeg har datablad for en av dem, men det er "vanskelig tilgjengelig". Elektrisk sett er det en brokopling.

Du trenger en "broforsterker" på ca. 1000G.

HM

Reply to
Harald Mossige

Ja, du kan evt spørge mig om jeg vil forære dig en diffferens-tryk-transducer. Bor du i ØstJylland, kan du kigge forbi.

Desværre er min svar mail adresse midligtidigt ude af drift. Mne prøv bo at bjerre - technology . dk

Glemte lige at skrive, at de hedder mpx2010dp.

een eller anden differensforstærker finder vi nok...

Hej Bo

Hvad sker der, enten glemmer du det halve eller også skriver du tingene to gange ? :)

--
Mvh

Taget ad notam.

--