elektronik komponenter

Er der nogen, der kan nævne deres yndlingssteder at købe komponenter, helst med en webside, der giver priser osv, dansk fortrinsvis.

Skal man udenlands for at finde det store udvalg? Er der nogen der, der er særligt anbefalelsesværdige?

Jeg er ren amatør, så det er kun småindkøb, det drejer sig om, derfor skal omkostningerne helst ikke være for store.

Venlig hilsen

Villy Dalsgaard

Reply to
Vidal

Den var værre. Elfa

er dyre! Meget endda, IMHO. Farnell er også
og de så vidt jeg husker en mindstekøbsgrænse plus et gebyr, hvis købet er under et givent beløb. Så er der El Supply - et dansk firma
Deres priser virker umiddelbart mere fornuftige. Jeg har dog aldrig handlet det, og ved i øvrigt ikke om dette er generelt. Men eks. trafoer fåes til en fornuftig pris sammenlignet med de Farnell og Elfa.

Hilsen Søren B.

Reply to
Søren Beltofte Sørensen

Hej Villy

Det komme så sandelig an på hvilke komponenter man skal bruge, men langt hovedparten af normale komponenter er der ingen grund til at købe i udlandet, omkostningerne ved køb i udlandet er også kun til at bære når det drejer sig om specialkomponenter man ikke kan skaffe på anden vis.

I danmark har vi da et par rigtig gode steder at handle via net, f.eks.:

Specielt med betalingen er det en god ide at kunne bruge et netbank system så man kan forudbetale, det spare en del penge i gebyrer.

Her er en god liste:

Jeg har handlet hos el-supply og Elektronik lavpris. Begge steder med hurtig levering og dankort betaling uden problemer. Byggesæt har jeg købt hos Brinck, de havde ikke helt styr på det med internethandel, men det er måske blevet bedre. Vejle_RC har jeg handlet med for mange år siden før internettet pr. alm. postordre og er heller ikke blevet snydt der.

--
Leonard
http://lam.dk/casemod

er der jeg har smidt de fleste af de penge jeg har brugt på det, før jeg kendte til dem handlede jeg mest hos

Der er også mange andre forhandlere,

Brian

Reply to
Brian Lund

Jeg bruger gerne O.Hansen ( Cypax ) i Karup

Poul Bundgaard

Kig eventuelt på

mhv

"Vidal" skrev i en meddelelse news:401eccbd$0$183$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Tak for svarene.

Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Reply to
Vidal

Prøv

Benny

Reply to
BHV

Glemte at sige at han kun har fået en del af lageret på nettet endnu. Ring og spørg

Benny

Reply to
BHV

news:401eccbd$0$183$ snipped-for-privacy@dread12.news.tele.dk...

Kig på

Han plejer at skaffe det meste, til rimelige priser.

Mvh Ivan Toft

Reply to
Ivan Toft