Brum i RIAA forstærker

"Jesper G. Poulsen" skriver:

Det kan jeg heller ikke, men se styklisten på powersupply'en

Klaus

-- Modelbane Europas hjemmeside:

Indledningsvis skal ladelytten da adskilles fra filterlytten, og i dette tilfælde da gerne med 5 kOhm. Det skal det da under alle omstændigheder - uanset 7815 og 7915 eller ej.

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ

KHJ skriver:

Avah ?

Du bruger ikke 5kohm som seriemodstand

Hejsa

Joda, da han har en gammel 2KV trafo liggende, så er 5K ganske fint. ;o)

/Hauge

Reply to
Hauge

Du er da vist ikke for kvik?

-- Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle betyde, at forbinde en 0,1 mm X 1 mm tin-fyldt kobberbane i ét apparat med en anden 0,1 mm X 1 mm tinfyldt kobberbane i et andet apparat, via et sølvbelagt 4 mm2 polafhængigt højteknologisk kulfiberinfiltreret kabel til et astronomisk beløb.

Tro flytter ikke bjerge. Tro flytter kroner.

Reply to
Ole Geisler

Afhænger helt af forstærkerens strømforbrug, og da den må fomodes at have et fast, lavt strømforbrug, gælder det vel om så lav en ripple som mulig. Derfor kan de 5 kOhm da nok være overdrevet, men så 100 Ohm da.

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ

Hej Bo,

Jordstrålers årstidsrelaterede forskelle kan vist kun måles hvis man tror på fænomenet.

En god sild er altid godt, men de må helst ikke have mere end to ben hvis de skal ende på mit "bord" ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Altså, nu er det nok mere løgringene, man bliver svimmel af.:-)

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ

Hej Karsten,

Med de sild jeg tænker på er det nok snarere røgringene (eller måske noget helt andet ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren.

a' ryger æ.

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ

Hej Karsten,

Stakkels dig, men forhåbentlig har du de to andre vigtige laster ;)

-- Venlig hilsen, Søren (Stadig med hang til Cigaretter, Whiskey og [CENSURERET] ;) * If it puzzles you dear... Reverse engineer * LM317-PSU-Designer v1,0b

Reply to
Søren

a' ryger 'æ mer', å a' stolt v'ed.

Jo, summen af laster siges at være konstant. Jeg kan ikke komme i tanke om de 2 andre.:-)

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Reply to
KHJ

Hej Karsten,

Det vil jeg straks fejre med en smøg :)

Hmmm, det var vist Preben Uglebjerg der sang om dem alle 3 engang i tresserne og kaldte dem "Fandens Oldemors Livseliksir" ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Ja, det er jo dit søm til en ligkiste. Det er jo din egen skyld til en dårlig hals. Det din egen skyld til dårlige lunger. Det er din egen skyld til en tidligere død. Ih hvor er jeg hellig, og det er kun for at spille hellig:-) ..Og så er der lige alle de undtagelse, de slet ikke taler om - dem der, de andre hellige.

Januar 2000 holdt jeg totalt op med at ryge, hvad jeg har gjort siden 12-13 år's alderen og de seneste ca. 30 år ca. 40-50 om dagen (døgnet) i den overbevisning, at jeg kunne holde op tll hver en tid, når det passede mig. Det kom sandelig også til at passe godt hjulpet på vej af en kold, dobbeltsidet lungebetændelse, hvorefter jeg efter 2-3 forsøg skulle til at lære at ryge som en grøn konfirmant - og det var da dumt. ik'? Ih, hvor sparer jeg m a n g e penge.:-)

Det kan jeg ikke huske, men det er ikke ens betyden med, at han ikke gjorde - men han glemte lige at tælle mig med.

--

Hav det rigtigt rart - alligevel
Karsten  (KHJ)

Hej Karsten,

Jep, du *er* ex-ryger ;)

Det værste er dem der sniger sig ud på toilettet for at ryge... Når de er indlagt til operation for lungekræft !

Du skulle have røget 100 om dagen... Så havde du sparet endnu mere :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Aha, se det vidste jeg ikke. Jeg går ud fra, at du har personlig erfaring?:-) Eller er du ikke indlagt endnu? Måske ikke lige på den afdeling?:-) (mandolinfeber)

Ja, det minder lidt om en molbohistorie om et par kakkelovne.:-)

-- Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge - så længe det ikke ryger.

Reply to
KHJ

Hej Karsten,

Hehe, nej det var nu blot noget jeg læste et sted.

Jeg er nu kun i ambulant behandling... Og det er for noget de mener kan være begyndelsen til en gang kronisk ledgigt, damn, det er jeg s'gu for ung til, men det er da i det mindste bedre end den første diagnose: Gigtfeber - ikke mandolinfeber, som jeg regner med skal være en hentydning til abstinenser ved afhold ? (I så fald, jeg kan både gå en halv dag uden røg og kæderyge - dog ikke samtidigt ;)

:)

--
Venlig hilsen,
Søren

Altså alt det teori.

NIOGT?

' Det var nu ikke lige den slags abstinenser. De afhjælpes bedst ved at rejse sig ved det træ, du faldt ved.

I øvrigt gigtfeber er vist ikke til at spøge med, og jeg håber virkeligt, at du kan helbredes for det, men da du nu selv mener dig for ung til det, er du så i denne aldersklasse?

Gigtfeber optræder fortrinsvis hos børn og unge i 5-15 års alderen,

- Ja,ja - Google er din ven.

Med venlig hilsen KHJ

Stadig med hang til det analoge

Nå, vi er nok ad h. til OT, men mig generer det ikke.

Reply to
KHJ

Hej Karsten,

Øh, hvad mener du ?

Haha, ja det er også den sædvanlige rutine her.

Min egen læge sagde/siger gigtfeber, men en speciallæge på Gentofte Amtssygehus' reumatologiske afd. er overbevist om at det ikke er det. Tilsammen har de taget omkring firs liter blod efterhånden, og de kan se at de samme tal er for høje, men tolker dem åbenbart forskelligt - jeg regner med (og håber på) at speciallægen har ret :)

Ja fortrinsvis. Min kæreste var ved at gå seriøst i spåner da hun hørte den første diagnose og derefter surfede ind på en eller anden webside der omtalte det som noget nær en forestående dødsdom, med bl.a. nedbrud af hjernen og hjertet undervejs. Men sådan er (nogle) kvinder jo, jeg var bare irriteret over at venstre hånd var på dobbelt størrelse og ubrugelig, mens den højre hånd var delvis hævet og det trak tænder ud bare at skulle åbne en dør eller skrive på et tastatur.

Ikke hvis det var der hun fandt linket, det varede en lille uge før jeg havde fået overbevist hende om at der skal skrappere krudt til ukrudt ;-/

Det kan jo føre til at jeg må lave mig et par robothænder-/arme, så det er da lige før :)

--
Venlig hilsen,
Søren

Hej Søren

Det vist en loge for fanatisk afholdenhed af alkohol. Der et vist også alkoholikere, samt nogen med alkoholproblemer. Jeg ved ikke, om det stadig eksisterer.

[snip]

Nå, det varer nok ikke længe inden denne NG bliver til NG for krykhusarer, så vi må evt. finde et andet forum. E-mail er jo opfundet.